Svante svänger!

Jag är usel på uppdateringar men det ska bli bättre - nu när jag har en dator och telefon som funkar. Joo, min telefon gav också upp den här veckan så det har varit lite pyssel innan jag återställt allt. Har också haft fullt upp med jobb och roliga saker.

I onsdags hade jag tid hos bästa Susanne för att fixa fötterna och senare på dagen gjorde jag något för allra första gången i mitt liv (jag är lite seg i starten):


Jag fixade naglarna hos fina Cecilia på Hairstyle. Så lyxigt!

Och när jag väl fått upp ångan den här veckan så passade jag också på att klippa mig. Känner mig med andra ord redo att åka till Umeå på tisdag för repetitioner på Profilteatern. Ska bara göra undan lite jobb först.
 
Idag har jag däremot kopplat av på ett alldeles underbart sätt med Jazzklubbens konsert i Skelleftehamn med Svante Thuresson. Han är verkligen en levande legend!
 

Här på scenen med Claes Crona trio - ett gäng suveräna musiker! Det svängde nåt' fruktansvärt...

Under programmet, där Svante hyllade Beppe Wolgers, läste han ur Beppes bok, berättade om hans liv och sjöng många av de sånger han skrivit text till. 


Vi fick höra ”Sakta vi gå genom stan'” , ”Vad jag åt som barn”, ”New York”, ”Vinter i skärgår´n” m fl. Och det är så härligt att höra att Svante fortfarande har sin fantastiska röst kvar. Han leker med tonerna som ingen annan.
 

Sååå mycket musikalitet, närvaro, värme och kärlek!


Det var fullsatt i salongen och jag fick dela upplevelsen med Kågis, Mie, Pär och många andra. Och vi var alla lika lyckliga i hela kroppen när vi gick därifrån!

Stoooort TACK Svante Thuresson, Claes Crona (piano), Hans Andersson (bas) och Johan Löfcrantz (trummor). Ni är helt fantastiska!

Jag fick så mycket energi av konserten att jag åkte hem och sydde upp nio gardinlängder, strök och hängde upp dem i vardagsrummet. Måste nog gå på konserter oftare... Haha! 

Ha en fin fortsättning på helgen alla!