TV, teater och kalas!

Ett par fina och arbetsamma dagar igen. Efter en ledig helg blev det hemmajobb i måndags, textrep, möte med min revisor och lite annat som måste göras. Igår var jag ju med som boktipsare i Go'kväll igen.
 

Sminkad och klar för start efter en underbar hemlagad lunch som vår värdinna Anneli fixar. Igår fick vi Italienska kåldolmar som var så sjukt goda. Sedan blir man ompysslad i sminket och alla är otroligt trevliga. Nu har jag två program kvar i höst, 5 och 19 december. Bara att fortsätta läsa...


Igår fick jag träffa Göran Everdahl som är en erfaren boktipsare.


Vi hade också glädjen att få möta Birgitta Lindqvist som en gång i tiden var gift med Herman Lindqvist och även bodde i Kina under kuturrevolutionen.

Hon hade massor att berätta och var aktuell för att hon översatt en kinesisk flickas dikter till svenska. Flickan har en cp-skada och i hemlandet är deras värde mycket lågt. När hon sedan började publicera dikter på internet slog de stort och Birgitta som själv hade en livskris fick energi av att träffa henne och översätta hennes fantastiska poesi. Det blev ett fint möte och vi fick t o m ett par signerade exemplar. Stort Tack!

Här är programmet om ni vill se - och framför allt höra mig surra sju stugor fulla... Haha! Jaaa, jag pratar mycket men redaktionen verkar vara nöjd med det. Go'kväll 14 nov

Lite rep på Profilteatern och sedan hem igen till musikrep med fina vänner inför föreställningen "Tillsammans". Jag vill gärna presentera några:


Saga, Tobbe och Andreas! Här hade de just tagit för sig av bullarna jag köpt. Nästa gång får jag kanske dela ut tandpetare också?


Eller vad säger ni?


Haha! Ja, ni är ju för fina! 


Och här sitter jag med bästa Peter! Han ska göra flera duetter tillsammans med:


Fantastiska Mia Sommar! Ja, himmel vilka stjärnor jag har förmånen att få jobba med!


Sist men inte minst svängigaste grabbarna Löwe och Kågis! Jag är lite nervös över mina egna insatser men jag vet att jag kommer att njuta lika mycket som publiken av all härlig musik!

Liiite jobbigt var det att stiga upp i morse och styra mot Umeå igen - men jag vet ju att jag när jag kommer fram får jobba med roliga uppgifter på Profilteatern. Vi har faktiskt premiär nästa fredag(!) på Hotell Mimer i Umeå så det gäller att ligga i! 

Till lunch blev jag också bjuden på tårta hos min morbror Kurt som fyller 85 idag. Det var riktigt roligt att besöka honom och Maj-Britt i deras trevliga lägenhet på Mariehem. Dessutom anslöt ju mamma och ytterligare två bröder så det blev värsta släktträffen!


Här har mamma gjort entré och jag skickar ett stort tack till morbror Haralds väninna Gun som skjutsade syskonen. Till höger skymtar brorsan Erik som tog hand om skjutsen från Sävar till Umeå.


Glada och förväntansfulla miner. Alla mammas syskon har lätt till skratt!


Vi hann givetvis sjunga och hurra för födelsedagsbarnet!


Harald var på gott humör!


Och det var fint att få krama om morbror Erik som nyss blivit änkling. 


Stort Grattis än en gång till morbror Kurt och tusen tack för både smörgåstårta och tårta!

När jag i eftermiddag saknade mitt armband ringde jag dem och fick veta att jag tappat det i hallen. Det tog Kurt som ett tecken på att jag skulle komma och äta tårta än en gång - så jag har verkligen fikat och haft en fin dag i Umeå!

Nu är jag trött och ligger redan på sängen här på hotellet. Ska se lite TV, läsa och sedan knoppa in tidigt. Halva veckan har gått i en rasande fart och jag känner att jag behöver en lång natt. Ha det fint alla!