Lugnare vatten...

Idag hade jag lite flyt då vi efter ett par intensiva repdagar bestämde att vi skulle ägna eftermiddagen åt eget textrep hemma och jag kunde åka mot Skellefteå redan efter lunch. Första tanken var att jag lika gärna kunde ha åkt igår kväll men efter morgonens rapporter om halkan kändes dagens beslut helt rätt. 

Det regnade när jag åkte och kändes rätt bra men det var väldigt lite trafik och ganska lågt tempo. 
 

När jag passerade Rickleå fick jag också en påminnelse om gårdagens olycka. Där pågick bärgningsarbetet fortfarande och jag hörde på nyheterna att de som skadade sig ändå hade änglavakt och klarade sig med lättare skador. Hade ju kunnat gå riktigt illa.

Sedan blev vädret bara sämre och snön började tillta. Jag kör ju gärna fort - men idag blev det en oerhört stillsam hemfärd. Man blir med åren mer och mer rädd om livet.


Ingen mening att stressa när det sedan blev både halkigt och moddigt (och kameran låg på sätet så jag bara lyfte och knäppte av utan att kika). 

Stor glädje över att landa hemma för ett par halvlediga dagar. Nu har vi ätit både middag och makens hemgjorda äppelpaj så jag ligger i soffan och pluggar lite text och mår gott!

Imorrn ska jag äntligen få se dansföreställningen "Håll i hatten" som Chrissie gjort tillsammans med dottern Sanna och ett par kollegor. Den är från fem år så jag lånar med mig både syrran och hennes söta barn. Söndag ska jag vara på biblioteket i Holmsund och nästa fredag har vi premiär så det är bara att ladda om för en intensiv vecka. Det är tur att jag känner mig lugn trots att jag har mycket på gång. 
 
Blev lite ledsen i ögat i dag när jag såg att fantastiske Rickard Wolff gått bort. Alldeles för tidigt! Nu har vi förlorat både honom och Micke Nyqvist det här året... Sorgligt. Det gäller med andra ord att njuta av livet och göra roliga saker medan man kan.
 
Han hade en alldeles särskild lyskraft. Tack för allt!