Vilodagar!

En helg har förflutit och jag har nästan inte åstadkommit någonting. Härligt va? Ja, jag behövde verkligen tagga ned och igår blev jag t o m ensam hemma hela dagen. Mitt behov av egentid har ökat med åldern och även om maken inte är särskilt högljudd så är det härligt att bara rå om dagen alldeles själv och pyssla på med det man har lust med. 
 
Lusten innefattar ofta mat så igår serverade jag en mycket välhängd entrecôte från Stadskällaren - otrooooligt mört kött! Idag startade jag dock morgonen med att prova kläder inför resan så därför blev det en betydligt magrare middag... Haha! 
 

Färska vårrullar med grönsaker och tunna skivor av rå Frøyalax. Dipsåsen blev en "man-tager-vad-man-haver" med mycket lime, lite ketjap manis, teriyakisås och annat som fanns i kylen. Fräscht och gott.
 
Har också hunnit ta en härlig långpromenad (inget vidare väder men det finns ju kläder). Har sedan länge problem med en fot men det gick ovanligt bra och jag kände mig pigg. Då får jag ett skav-djävla-sår på min redan onda häl! Aaaaahhhhggh... Makterna verkar motarbeta mitt motionerande - eller så är det tecken på att jag ska välja ett par andra skor? Eller gå långsammare? Eller gå ned i vikt? Eller cykla... Haha!
 
Det är tur att jag har tid hos världens bästa Susanne på Fothälsan innan vi ska åka. Hon gör alltid underverk med mina fötter och det är sååååå härligt att få bli lite ompysslad. 
 
Längtar dock mycket efter sol, värme och ledighet. Skulle det mot förmodan bli hagel och drivis så har jag laddat med ett gäng nya böcker så vi kommer att klara oss. Men innan dess blir det mer jobb och imorrn ska vi ha kickoff med restaurangerna inför Matfesten och det ska bli jätteroligt!
 
Ha en fin söndakväll alla!