För säkerhets skull...

Långa arbetsdagar den här veckan och jag känner mig rätt färdig när det nu blivit helg. Men det är inte dags för vila ännu. Arbetsuppgifterna har dock bytt karaktär då jag ägnat mig åt strykning och packning. Nej, jag tar inte med plagg som skrynklar men jag brukar skämma bort maken innan vi ska resa bort och ta hans skjortor en sväng. Han brukar å andra sidan skämma bort mig med grundlig dammsugning av huset... Win-Win!
 
Jag tar alltid med mig för mycket kläder (jag veeeet...) men har nu bara packat hälften av det jag hade lagt fram. Duktigt va? Men då testväger jag väskan... Ahhhggghhh... Vem sjutton har bestämt att man bara får ha med sig 15 kilo? Det är ju löjligt! Jag vill ju alltid packa lite extra ifall att det blir kallt eller varmt eller regn eller jag får ont i fötterna... För säkerhets skull alltså. Nu har jag dock vågat mig på ännu en rensning och känner mig nöjd - väskan håller vikten, men jag borde väl ha med mig en necessär också? Kommer inte att gå. Den här gången heller... Haha! 

Cyberattacken har också gjort att jag säkerhetskopierat material på datorn. Den ska ju med, men det vore galet om jag förlorade jobb som jag lagt ned mycket tid på. Därför har jag dropboxat en del. För säkerhets skull alltså. Har många gånger sagt att vi numera är ganska sårbara så attacken är inte förvånande - men skrämmande. Särskilt när det gäller sjukvården. De som hackar verkar dock inte ha något som helst samvete - men det hade väl å andra sidan inte Hitler heller. Riktiga dumskallar om jag får säga det själv.

Now over to something completely different:
 

Ooooooohhh... Man kanske skulle packat den här outfiten? Haha! Kommer på mig då och då med att sakna ensemblen och den här fantastiska spelperioden med Darling Dorotea! En rolig ynnest! Men jag tror jag lämnar ögonbrynen hemma - för säkerhets skull... 


En som jag gärna tagit med mig är världens bästa Susanne på Fothälsan som gör rena underverk! När jag kommer dit med mina fötter, som inte är särskilt fina, så säger hon bara att de behöver lite kärlek... Och när jag går därifrån är det som på moln. 

Nu är det dock slutpackat och slutsnackat för idag. Mello väntar och det gör även ett par chokladfondanter som står i ugnen. Jag säger inte att vi behöver dem - vi äter dem bara för säkerhets skull. 
 
Eller hur?
 
Ha en fin kväll och må bästa låt vinna... Haha!