Tjohoo! Nya uppdrag!

Ibland kan jag gräva ned mig i missnöjestankar om mig själv - gärna i jämförelse med andra vars liv verkar gå på räls och vara helt fantastiska. Nu räcker, som tur är, detta inte mer än några minuter då jag skärper till mig, ser allt i ett större sammanhang och plötsligt kan känna sådan tacksamhet över allt jag har. Sedan har vi det där med dörrarna...
 
Mitt i dagens stök då jag hunnit till gräsmattan, som skulle behöva ett antal kubikmeter ny matjord och bara verkar bestå av mossa, blev jag så beklämd över att jag inte hunnit göra mer här hemma. Fönstren borde ha varit torkade och jag borde ha varit mer delaktig i makens alla projekt - men den här våren blev det bara jobb.
 
Nåja, jag grävde inte ner mig mer än nödvändigt i det, men slog av klipparen för att ta ett telefonsamtal. Från SVT! De har sett mig på Littfest och vill ha mig som bokrecensent i några av höstens program! Såååå roligt! Ja, jag funderade som vanligt i ungefär... fyra... sekunder... och tackade sedan ja! Och när det nu öppnades en ny dörr så var allt missnöje som bortblåst! Haha!

Min insats är ju ingen stor grej men jag blev så glad över att bli tillfrågad och att få vara med och leka med någon av de här fina människorna  i TV. Själva bokläsningen känns inte som något större problem då jag ju avverkar ett stort antal varje år. Nu kanske jag dock får bredda min repertoar - en utmaning det också!

Så det där med dörrarna blir ett ständigt återkommande kapitel. Stängs en dörr så öppnas en annan och är jag låg en dag så händer det något roligt nästa. Så länge jag gör det viktigaste först ordnar sig allt. Känner mig plötsligt glad och väldigt tacksam!
 
 
 
 
 
#1 - - Torbjörn Häggmark:

Nämen såpass!! Va kul, grattis!!

Svar: Tack! Måste vara min turné till Hjoggböle som nu ger resultat... :)
Monica Lindgren

#2 - - Ewa:

Vi har också oputsade fönster och mossa i gräset dessutom mycket annat som kanske borde vara åtgärdat men jag tänker att jag gör det när jag har lust och dessutom är ju mossa faktiskt också en nyans av grönt så på håll ser det bra ut :-) Så roligt med nya uppdraget