Puh...

Vilken vecka! Jobb, jobb, jobb... Först ikväll har jag kopplat av sedan vi kom hem från Göteborg. Den kommande veckan kommer att bli ännu mer intensiv, men sedan väntar semester ett par veckor och det ska bli otroligt skönt.


Vi avslutade förra helgen med en grillmiddag på Emilias innergård som är en fantastiskt fin park. Solen sken och vi hade det väldigt mysigt - tills vi insåg att vi inte skulle få någon fart på grillen... Kolen kan möjligen ha stått ute i regnet på balkongen. Haha!


Ja, vi fick (lite motsträvigt) låna tändvätska av en annan familj för att det skulle bli någon mat. 


Och vi fick snabbt nya kompisar... Haha! 


Måndag fixade vi lite i lägenheten, gjorde ärenden och käkade lunch på den här restaurangen. Maken har alltid haft ett gott öga till mig... 


Det enda som inte har varit bra är min fot (ursäkta bilden)... Svullen till oigenkännlighet (joo, jag brukar ha fotknölar) varenda afton. Därför blev det besök hos bästa "Kroppen" som gjorde något magiskt med hälbenet så nu kan jag i alla fall gå igen.

Det är sjukt tråkigt att inte kunna gå eller springa - jag behöver verkligen motionen. Så igår stegade jag in på Step In för att börja styrketräna. Jobbigt men kul! Jag avsatte faktiskt ett par timmar till mig själv och gick på ett yogapass hos Anki efteråt. Ibland kan en paus göra att man blir mer effektivt efteråt - och det funkade. Jag satt nästan till midnatt igår med råvarulista och anmälningsblankett till Matfestens SM-tävling i Utomhusmatlagning. 

Idag blev den klar så tipsa alla hemmakockar och proffs. Vi har plats för åtta lag lördag 2 september som ska få laga mat av fantastiska råvaror. Maila mig på [email protected] så skickar jag info.

Men ikväll blev det själslig påfyllning tillsammans med bästa gänget då vi samlades på Nordanå för att gå på Sommarteater och "Sound of Musicals". Jag såg ju ett genrep förra torsdagen och blev så uppfylld och glad - ikväll var det ännu bättre!


Här kommer grabbarna cyklandes för att starta upp föreställningen.


Tillsammans med fina Elin Ström gjorde Knut och David ett fantastiskt jobb!


Delar av gänget under pausen. Kul att träffa alla och imorrn blir det fortsatt firande på Midsommarafton!


Efter paus hade bästa "Mästerskapet" fått en mer psykedelisk look när det var dags för låtar ur musikalen "Hair".


Jodå, även Kågis hade pannband men han var tyvärr lite skymd.
 

Aquarius...


Och David hade lika mycket "life" som filmens Treat Williams!


Rasande roligt! Hela ensemblen sjunger otroligt bra och de komiska inslagen lättar upp och gör hela föreställningen så lustfylld och rolig. Ni måste gå och se!
 

Och Elin, som både är skör och stark, lyser på scenen! Fantastisk sång och musik. Man kan bara inte sitta stilla...


Och Andreas fick visa upp sitt lysande gitarrspel!

Fantastiskt bra band och lika fantastisk ensemble! Om jag ska ge en slutgiltig bedömning av föreställningen måste det bli; Jag älskar den! Kanske blir det ett tredje besök...

Nu landar jag i soffan med fotboll (som tyvärr inte går så bra) och sedan en natt med god sömn. Jodå, jag sover otroligt bra och det gör nog att det faktiskt funkar att jobba mycket en period. Men jag längtar efter semester - och soooooool. Det är INTE normalt att ha dubbla yllekoftor och regnrock en kväll i slutet av juni. Så kom nu solen. Vi behöver dig.

Glad Midsommar på er allihopa!