Nya dörrar öppnas!

Det sägs ju att nya dörrar öppnas när andra stängs och för mig har det stämt in så många gånger. När jag precis tyckt att jag gjort en förlust eller funderat på om livet verkligen ska vara så här - så öppnas en ny dörr och nya uppdrag, nya kontakter och fina människor har kommit in i mitt liv. Det är ju bara för härligt! Så länge jag använder devisen "Det viktigaste först" så löser sig allt till det bästa.

Förutom att känna mig tillfreds med livet så jobbar jag på som vanligt och idag har jag varit på en kort tur norrut - till Piiiiite! Jag ska göra ett 70-årsjubileum för IVAB och hade bokat in ett möte för att stämma av och gå igenom allt så här innan semestern. Jag gillar ju att vara ute i god tid så det mesta är ganska klart - förutom en del text som ska skrivas, men det fixar jag.
 

Jag åkte dit iförd sandaler och piratbyxor och tänkte att sommaren skulle komma "ifall att nån sätter fart". Nu var det 6 plusgrader och snålblåst när jag kom fram... Haha! Men solen kom fram så det rätade upp sig!


En av ägarna, Janne Westerberg, visade mig runt i lokalerna och man bli impad över vad de producerar.


Det här var ett stort jobb som snart ska placeras på Rönnskär. Vad det är? Hjul-gran? Haha!

Delar av familjen var också med på mötet och det var särskilt en person som charmade mig ordentligt... 


Barnbarnet Arvid... Vilken söting!


Lite bus i blicken...


...men mest av allt en riktig gullgosse! Kanske går han snart i morfars fotspår?

Andra dörrar som öppnas är ju också de i Skellefteå som jag tycker är en stad på frammarsch. Jag trivs ju otroligt bra här och gillar det mesta som händer - åtminstone det positiva! Maten står ju i centrum på flera sätt och den kommande Matfesten blir ett roligt och lokalt avtryck. Det är ju många som visar framfötterna:
 

Kul att läsa att Anna på Nygatan 57 öppnar restaurang i Kåge Hamn. Grattis! Inbjuder till rolig utflykt i sommar - kanske på cykel? 


Kul också att läsa att Stadskällaren tar nya kliv och numera finns som en av två restauranger från Västerbotten i White Guide Norden! Grattis! Jag blir så glad när det går bra för engagerade personer i vårt lokala näringsliv!

Annars är det just dörrar som är dagens ledord. Från att ha tänkt byta ytterdörr de senaste två åren så åkte vi äntligen och kikade i fredags, köpte en dörr, ringde Byggteamet och imorse kl 07.00...

...så var snickaren i full gång! Wow! Numera har vi alltså mer ljus och mindre drag. Känns kalasbra!

Nu stänger jag dock bloggdörren för idag och slänger mig i soffan. Det blir en lång jobbdag även imorrn och sedan helg och mera kalas! Ha det fint alla!