Semesterdagar...

Det är skönt med semester även om den kommer att bli ovanligt kort den här sommaren. Har dock under de två senaste veckorna hunnit göra massor med saker och se mig om lite i Sverige.
 
Har passerat Göta Kanal och sett en segelbåt passera.
 

Har ätit en rustik Osso Buco på en annorlunda restaurang.


Stället skulle nog ha passat Oskar då man också kunde spela Super Nintendo - på tjock-TV! Haha!


Har naturligtvis hälsat på familjens guldtjej Emilia! 


Och vi har monterat en ny skohylla som maken tillverkat!
 
Resultatet blev en mer organiserad och rymlig hall. Superfint!


Har ätit massor med räkor tillsammans med Emilia och hennes fina vänner...


...och fått lite eget andrum på camping.


Där får man också se en del annorlunda husbilslösningar...


Jag har sett musikaliskt inredda toaletter...
 

...och enstaka gånger målat ögonfransarna. Semester är ju annars vila från allt.


Och jag har skrattat mycket!


Och sedan lite till! Den här bilden är nog egentligen inte så bra - man jag tyckte jag såg smal ut... Haha!


Hälsar man på bästa tjejen i Göteborg blir det också ett besök på Ullevi!


Taggad publik!


Och pole position för både oss och C-More.


Men det var kanske ingen lysande match. Här verkar någon också ha tagit paus för armhävningar... Haha!


Stundtals var det dock full fart och fina dribblingar - men också mycket bra försvarsspel.


Här verkar Halmstad ha bitit i gräset? Eller hyllar de kanske Tobias Hysén? Haha!

Lasse Granqvist rapporterade men trots att vi satt fem meter ifrån hördes ingenting. Matchen slutade 1-1 och var inte någon höjdare - men det är alltid kul att se live.


Har också hunnit med ett besök på Tjörn och kört över den här högtflygande bron... Lite svindel får jag fortfarande.


Och på Tjörn var det som att komma ut på landet. Den här gamla grusvägen var ju för fin. Och bakom det rejäla stängslet vilade... 


kor... Ja, jag har ju koskräck men stängslet kändes betryggande stabilt.


Formgjutet?

På Tjörn finns en skulpturpark i Pilane som jag alltid velat se. Nu blev det äntligen av. Jag älskar skulpturparker! Motion och konst i skön förening. Något för både kropp och själ.


Det tog ett par timmar att vandra runt och den här spegelprydda skulpturen av Pia Hedström heter Life Capsule.


Sohie Ryder hade bidragit med flera spännande skulpturer i tvinnad ståltråd.

En korsning mellan hare och människa?

Den här heter Sleeping feet och är ett par meter hög (ja, ni ser mannen bredvid). Väldigt fin!


Hästen är fem meter hög och är en annan ståltrådskonstruktion av Mohannad Soleman.


Det är coolt att se den sticka upp bakom grästuvor och berg.
 

Polska konstnären Magdalena Abakanowicz experimenterar med livets mysterium och hade gjord en samling bronsstatyer utan huvud.


Men om man kikade från rätt vinkel så passade Jaume Plensas huvud alldeles perfekt.


Breaking Through i stål av Martin Sjöberg.


Och Jaume Plensa som jag gillar så mycket har haft flera skulpturer med i det här området. I år stoltserade hans Anna längst upp på toppen och kunde ses från långt håll.

Fjorton meter högt och en imponerande skulptur!


De gamla gravrösena var också vackra. Fint ställe som verkligen är värt ett besök!
 

En del skulpturer är också alive and kicking!

Utsikten var för övrigt enastånde när man kommit upp på toppen.


Avslutade "Världens svettigaste konstrunda" med att vinka hej då till Anna!
 
Ja, det har blivit lite olika semesteraktiviteter med betoning på avkoppling! Så skönt! Men jag har ju också...
 

...varit en sväng på stan...


...ätit glass...

...besökt IKEA - och tagit selfiesar! Haha! 
 
Nu får jag fortsätta en annan dag - tar en paus för promenad och middagsfix. 
 

Vi hade ju turen att få hem bästa sonen igår och man vill ju gärna umgås allt man kan! Igår grillat, idag lax!

Återkommer med fler roliga semesterupplevelser en annan dag!