Back home!

Hemma igen efter en skön vecka men känner mig lite "snuvad" på ett par av dagarna. Hostar och snörvlar fortfarande men har sovit elva timmar - vilket var behövligt efter gårdagens ynka två... 
 
Igår var det sista kvällen i Puerto Rico och vi firade med att sminka upp oss för första gången. Att vara "naturell" är ju en skön del av semestern. Och fräschar man upp sig blir det genast dags för selfiesar... Haha!
 
Snygga Mie och Åsa in action!


Ja, jag var givetvis inte sämre... Men det hann bli lite väl mörkt.


En sista groupie! Ställde dock kameran på lite för ostadigt underlag så en av bilderna blev en aning spöklik:

Haha! Eller var jag och Mie verkligen med på din semester Åsa?

Oskarpast men gladast! Mie fångade mig mitt i ett asgarv...

Kvällen avslutades sedan med ett besök på mysiga restaurangen "Minanas" där vi fick sällskap av Åsas kompisar Lars och Ulrika!


Väldigt trevligt att träffa er båda! Och kul att gamla arbetskamrater kan resa tillsammans trots att de bor i olika delar av landet.


Jag åt lammkotletter som var helt OK men desserten vann. Den var så god att jag inte ens hann ta någon bild... Haha!

Därefter var det bara att åka hem, lägga sig i sängen ett par timmar (så varsamt som möjligt) för att kliva upp 03.00 och åka till flygplatsen. Sov inte mycket.


Men Mie såg oförskämt fräsch ut!


Och jag laddade med två baljor kaffe på flygplatsen! Gott!


Lång resa som blev ännu längre då landningsbanan i Luleå var för isig för att kunna användas. En av deras maskiner hade pajat så vi omdirigerades till Uleåborg i Finland för någon timmes väntan. Tur att vi hade böcker och telefoner...

Vi avgick 06.00 och landade till slut mer än tio timmar senare i ett snöigt Luleå! Tjejerna väntade på väskorna och jag gick ut för att bara hämta bilen...


Hahaha! Jag fick lov att trycka på varningsblinkersen på min nyckel för att överhuvudtaget hitta den... Men efter någon halvtimme så:


Gamla Bettan är tillbaka! Det tog nästan lika lång tid att få ut väskorna så vi var väl klara ungefär samtidigt. Skjutsade hem Åsa och Mie och landade hemma vid halv åtta för en Gourmetpåse med entrecôte som maken fixat och ett avsnitt av På Spåret! Sedan har jag bara sovit!


Tulpanens dag igår och både jag och maken hade köpt blommor - samma färg... Känns vårigt och krispigt!
 
Nu ska vi kravla oss iväg på Nordanå och se Mammas Nya kille! Hade gärna varit piggare men blir det väl nu!