Amadores!

Idag har vi gjort en heldag på stranden! Härligt! Men dagen började med att Mie fick lite främmande på terassen. Hon har ju ett par kompisar som brukar hänga här; Sven och Sonja...


Sven Duva alltså... Sonja är lite mer tillbakadragen (och man får inte mata fåglarna men ingen av oss gör ju som man säger...).


Här började Sven gå iväg men tvärvände när han hörde att det var mer mat på gång...


Efter en stund flög han dock iväg! 


Men bara för att sätta sig på räcket och bevaka sitt revir...


Till slut var det enda som återstod fotspår i morgondaggen...

Men vi skulle ju på stranden så vi åt en ljuvlig frukost med färska croissanter och knatade sedan iväg!


Härligt och soligt!


En cypress?


Ett träd utan krona blev en skulptur.


Och det här huset köpte vi - i tanken alltså. Snyggt och sparsmakat!


Vätskepaus! Ja, jag var redan klar... Vätskepaus för mig är två sekunders halsande ut vattenflaskan medan mina vänner faktiskt vill sitta ned ett par minuter... Jag tränar mig på det!


Vacker promenadväg till Amadores!


Det är några kilometers utmärkt gångväg.


Men till slut var vi framme! Ljuvligt!


Lite aktiviteter i vattnet men väldigt långt ifrån det vi sett på andra ställen. Det är otroligt lugnt! Kanske är det mest äldre och barnfamiljer som är här? Eller är det lågsäsong? Eller är folk bara ute och röjer på nätterna? 


Lunchdags på en strandrestaurang som vi gissade var en turistfälla - men vem bryr sig?


Svensk turist i Spanien!


Jag beställde fajitas och fick in tortillas, såser och det här heta fatet med nystekt kyckling och grönsaker. Så gott! Det är roligt att bli överraskad när man har låga förväntningar.


Sven och Sonjas kusin Lydia hälsade på när vi låg på stranden.


Ja, hon gick givetvis fram till Mie... De måste ha skvallrat! Haha!


Och jag matchade helsvenskt idag! 


Till slut hade vi kämpat oss igenom dagen och upptäckte att det började bli rätt ödsligt omkring oss...


Bara vi tappra krigare kvar!


En fin dag på en fin strand avslutades med en taxiresa hem där vi hade allsång med chauffören! Haha! Han var en rolig prick och taxi är oerhört billigt!

Nu har jag suttit och läst mitt manus och tappat sugen... Måste börja om på flera ställen... Hmm... Antingen fortsätter jag självkritiskt eller så börjar jag om mer optimistiskt? Ja, vi får se vart det slutar. Ska jobba lite till och imorrn gör vi vår sista dag här. Har varit fantastiskt härligt!