Oh, my darling...

Jag gav er en liten cliffhanger igår då jag precis hade fått en förfrågan jag nu tackat ja till. Jag kommer att göra ett raskt inhopp i Västerbottensteaterns stora vårsatsning "Darling Dorotea"! Så kul! 
 
Det här är ett väldigt roligt experiment där teatern vill testa tanken på hur det skulle vara om Norrland skulle bryta sig loss från resten av Sverige?
 
Regissören Bobo Lundén (som jag för övrigt längtat efter att jobba med!) har tidigare gjort "En julsaga" och "Sense" på Västerbottensteatern och är en teatermakare som inte lämnar något åt slumpen. Han har rest runt, samlat in västerbottningars berättelser och tagit massor med bilder och filmat sekvenser som också är med i föreställningen.
 
Det blir publikintegrering, projektioner och teater på ett helt nytt sätt. Jag har fått en väldigt rolig roll där jag gör spelledaren "Jamentjena" som både är med och lite vid sidan om där jag får ha mycket publikkontakt. Ni måste ju komma - kanske hamnar jag t o m i ert knä? Haha! Övriga ensemblen är fantastisk så jag har ett tryggt stöd.
 
Anledningen till mitt raska inhopp så här tre veckor innan premiär är dock sjukdom i ensemblen och det är aldrig kul. Jag håller givetvis tummarna för att hon ska tillfriskna snabbt men i dagsläget innebär det att jag är med hela spelperioden fram till 29 april.
 
Idag gjorde jag min första långa dag och så här glad var jag ändå när jag gick hem! Roligt men också en utmaning!
 
Övriga projekt som ligger i pipen borde inte vara i fara då mars och april endast innebär föreställningar. Det är de kommande repdagarna som är de mest intensiva och ikväll har jag också repeterat sång för mig själv. Men jag njuuuuuuter! Att komma till Västerbottensteatern är för mig alltid som att komma hem - till min Darling... 
 
Vi ses!