Crazy days...

Landade hemma mitt på dagen igår och satte genast igång med mer textpluggande. Har ju läst text och sett på filmade genomdrag i helgen men det är bara att tugga i sig allt, om och om igen, om det ska sitta. Ett jobbmöte på eftermiddagen hann jag också med. Veckorna är späckade nu så man får ta den tid som finns.
 
Galnast var det nog ändå att stiga ur taxin hemma och försöka ta sig in i huset. Vår uppfart är glashal och med den fjuniga snö som fallit var det heeeeeelt omöjligt att komma sig upp med väskorna. Det var värre än såpa... Det slutade med att Ulf genade över snön, gick in och bytte till icebugs, för att sedan dra mig upp... Haha!

Ja, jag vågar ju inte halka och bryta något. Har nog aldrig varit med om sådan halka - t o m icebugsen gled... Nu är det kallare och läget betydligt bättre men jag vågar inte gå ut i vanliga skor.
 
Idag har det varit intensivt rep hela dagen och sminkprov ikväll så jag kom hem som en helt ny figur. Maken blev lite förskräckt...


Ja, ni förstår ju själva... Haha! Jag blir en ganska skruvad figur men känner att jag får mycket hjälp av den "Cabaret-liknande" masken. Blir jag inte crazy nu så blir jag det aldrig... 


Men jag ser ju fortfarande helt normal ut mellan varven och passar på att presentera ännu en av mina fina kollegor i föreställningen; Evamaria Oria (spanskt påbrå) spelar Tea Marklund som är den unga kvinna som står för opinion och rättspatos - och hon gör det fantastiskt bra! 

Det är fantastiskt bra stämning och ett kul gäng men fortfarande ingen lek. Det är mycket som ska stämma; både text och scenerier, koreografi, musik och massor med projektioner och förändringar av rummet. Riktigt kul blir det! Och crazy!

Imorrn hoppas jag också få hjälp av min optiker att skära ner ett par av mina gamla glasögon för att få spelglasögon med rätt styrka. Ska man ha publikkontakt är det ju bra att också se publiken... Haha!
 
Vi får se vilka galenskaper vi hittar på imorrn. Nu ska jag göra i ordning lite material och se Homeland - och sedan ska jag bara soooooova! Glad att maken gjort spagetti och köttfärssås som stod klar när jag landade hemma strax innan åtta. Tack!
 
Någon träning hinner jag inte med när dagarna är så här långa - men det får bli tid för det i helgen. Ha det fint alla och ta på broddarna!