Time flies...

Nu har det gått många dagar igen... Är det meningen att jag ska sluta blogga? Jag gillar ju att tänka att det är min dagbok men nu rusar dagarna förbi och jag kommer knappt ihåg vad jag gjort. Har också råkat tömma kameran - utan att hinna lägga över bilderna i datorn - så mitt minne blir lite sporadiskt. Det gör förmodligen ingenting så länge jag har hälsan och lever livet. Här och nu är ju alltid viktigast!

Idag är det jobb för SVT igen och jag har bara ombytet kvar innan ni får se mig i rutan 19.00.

I övrigt repar jag och förbereder lördagens föreställning så mycket jag kan. Längtar tills det blir julledigt på riktigt - men jag har många böcker att hinna läsa innan det är dags för julklappstips i Go'kväll 19 december. 

I helgen var det första advent och vi fick glädjen att fira det tillsammans med Max och My som kom och bodde över när syrran och Martin hade glöggfest. Det är verkligen roligt att få rå om gullungarna och vi inledde med att gå på bio och se "Paddington 2" - underbar liten film. Max sov en stund men piggnade till mot slutet - och var i högform igen då vi hämtade dumplings till middag.
 

Sedan pysslade vi med trä och papper. My gjorde en box till sina hästar...


...och Max en bil som också var ett flygplan!


Jag knåpade med ett hjärta och My passade på att låna kameran. Not bad!


Hon vill gärna ha en egen kamera så det blev ett antal bilder.


Finaste My som blivit så stor tjej!

På söndagen fick vi också se en spillkråka vid fågelbordet innan det var dags att äta lunch och göra ett besök hos mamma som blev glad över att få krama om barnbarnen! Tack fina ungar för ett mysigt dygn! :)
 
Sedan dess har jag bara jobbat och sovit. Det senare gör jag väldigt bra och det är tur när man har mycket omkring sig. Igår träffade jag en annan söting som jag måste ta med här:
 

Freja! Hon är en ovanligt glad tjej men jag lyckades faktiskt få henne att gråta lite. Skyller på tänder och hunger och trötthet... Haha! Nej, så lätt blir jag inte avskräckt - och hon är lika charmig som sin mamma Sofia!

Blev också bjuden på kaffe och hembakta giraff-pepparkakor. Känner mig hedrad!
 
Nu blir det lite rester till middag och mer jobb. På lördag smäller det! :)