Julstämning...

Idag har jag verkligen fått julstämning! Åkte ner på stan och köpte de sista (tror jag!) klapparna till barnen och var sedan i god tid för att få plats på Nordanås café när Saga Eserstam och Hans Ericsson i eftermiddag bjöd på "Visor i Juletid". Så vackert och stämningsfullt!


Saga är en så oerhört begåvad sångerska och en lyyyysande artist!


Sambon Hans, som här kommer i rätt stämning, är en lika lysande gitarrist och tillsammans blir de alldeles underbart bra!
 

Enkel inraming på caféscenen men en stund med så mycket värme och kärlek!


Magiskt bra! Ja, du får säga vad du vill Saga men så är det!


Och det är så fint när de, helt opretentiöst och väldigt kärleksfullt, pratar med varandra om låtar och ordning. 


Ett och annat skratt och roliga kommentarer om sjukdomar och borttappade papper är förlösande... Ett lysande team!


Och det kändes som om man hörde en del av låtarna för första gången. Joo, jag vet att de flesta är väldigt bekanta men Sagas röst och det utmärkta kompet lyfter alla till nya höjder.
 

Vem, jag? Ibland tror jag inte att hon förstår hur fantastisk hon är...


Och viktigaste tacket kom från en nyvakenTune som är en sådan söting!

Och här är Saga flankerad av Tune och Mette - ett par av de fina barnen.
 
Jag känner mig nu så lugn och tillfreds, ska bara sitta och njuta av tända ljus och lite älgfilé till middag. Kan ju bara bli en bra kväll när man får ladda med så här mycket fin julstämning! Tusen Tack! :)