Promenad, invigning och jubileum!

Härliga dagar där jag varvar jobb med alla möjliga utflykter och aktiviteter. Efter några timmar vid datorn igår var det dags att göra en promenadinsats med våra kompisars fina Golden Retriever.
 

Här är maken och Rex på väg runt broarna! 


Och här hade han gjort en långtidsparkering... Haha! Ja, det finns mycket att nosa på.


Och här är vi på väg över Älvsbackabron. Rex är värsta modellen och så snäll och lydig. Tack för lånet av er fina kille!

Åkte sedan iväg och hämtade mamma, följde henne på lasarettet för provtagning och information inför dagens pacemakeroperation.


Efter hemskjutsning och pepp inför dagen så åkte jag för att hämta program och affischer inför Matfesten, lämnade av på Turistbyrån, köpte två par skor på fem minuter (tur att det är öppet köp :P) och mötte flera vänner som varit på invigning av nya kommunala lokaler på Brinken.  

Eftersom finaste syrran jobbat med projektet och även höll föredrag om förändringen så parkerade jag och studsade in med kameran i högsta hugg. Har hon showtime är det min tur att sitta i publiken och vara stolt!
 

Och hon blev klart överraskad! Här står hon med sina fina kollegor och samlar kraft inför nästa föredrag. Jag fick snittar och bubbel och blev så imponerad av deras makalöst fina arbetsmiljö, signerad Collage Arkitekter! Wow Irene! Vilket nytänk! Nu vill jag börja på kommunen... Åtminstone om jag får sitta i den här miljön!


Öppna landskap med olika miljöer man kan välja att jobba i - beroende på om man ska ha ett kreativt möte eller om man vill ha lugn och ro. När det gäller lugn och ro så troooor jag att systrarna Lindgren inte ska vara i en öppen kontorsmiljö - samtidigt... Haha! Ja, ja, folk hörde att vi var där...


Men vi kan ju också vara samlade och resultatinriktade så jag lyssnade med glädje när Malin berättade om den tre år långa resan av enormt förändringsarbete - från klassiska kontor med dörrar och bokhyllor, till denna öppna, annorlunda och relativt papperslösa arbetsplats. 


Jag är så imponerad av hur de jobbat med projektet för att få med alla på båten och ta vara på allas funderingar och synpunkter. Smart och otroligt effektivt!


Och när man rensar papper har de haft stor röjarskiva och även hittat en del fina saker - som den här stämpeln... Man undrar ju vem som haft den? 


Fint och härligt med det här gemensamma ordmolnet där alla fått bidra till gemensamma regler.


Jag fick en liten rundvandring i det Skellefteåinspirerade landskapet. Här SAIK?


Och i Laxtrappan kan man sitta och lyssna på föredrag eller kanske titta upp i himlen och få inspiration?


I Skogen (som var en helt tyst avdelning) mötte jag Måltidsenhetens chef Peter Lundmark. Vi var tvungna att gå vidare innan jag hade sabbat för mycket av tystnaden... Haha!


Här i en liten skrubb satt en del av hans personal. Kul att träffa barnlediga Jeanette! :)


Peter tipsade också om dessa små kurer där en skarp röst som min nästan inte lät nånting... 


Roligt, fantastifullt, kreativt, hemtrevligt! Jag ger miljön högsta betyg!


Den här kopparhallen kan man väl inte undgå att gilla?


Eller den här ladan?


Själv tog jag plats i Gläntan som väl också var namnet på ett gammalt alkoholisthem? Tusen tack för visningen och grattis till ett jättebra jobb alla! Som ni ser hann jag aldrig byta om från träningstightsen och de fick hänga med hem på mer jobb och sedan iväg på informationsmöte inför den kommande hälsoresan. En låååång och intensiv dag!

Idag har det varit likadant... Jobbat, åkt runt som en skållad råtta för möten med olika inblandade sponsorer och medarbetare, shoppat nya kläder till mamma på lunchen (med syrran), jobbat vidare, hämtat mamma och så följde vi henne hem så att hon fick mat och lägga sig och vila. Operationen har gått fantastiskt bra och jag tror att hon kommer att få så mycket mer ork och bättre cirkulation med en pacemaker. Låt oss hoppas att det fortsätter så här positivt!
 
Ikväll blev det jubileumsmiddag och After Work med Rotary på Nygatan57 där vi ätit buffé och trivts tillsammans! Kul sällskap och bra arrangerat av vår president Philip som underhöll med tal och historier. Kul också att vi hade besök från Canada!
 
Nu är jag ohyggligt trött men blev så glad när jag läste ett par härliga kommentarer på Matfestens Facebooksida. Tack till Sanna och Maja som stöttar vårt jobb med nya Matfesten! U made my day! :)