Nu börjar det!

Matfest, matfest hela dan! Ja, det blev jobb även igår där jag försökte sprida så mycket information som möjligt om det kommande arrangemanget. Det är inte lätt utan pengar men Facebook är effektivt. Nu känns det jättekul med alla restaurangerbjudanden som drar igång imorrn - hoppas hinna testa en massa saker.
 
Igår kväll bestämde vi oss dock för att göra en lite upptakt och gjorde en smarrig middag!


Grillad renrostbiff med potatisstomp från egen odling, smörfrästa kantareller från Önnesmark och lite lingonsirap. Om ni tittar ordentligt så ser ni också en enorm morot (den smaaaaaaaaaaala orange saken) från sommarens skörd... Haha! Det är tur att vi snart får gå till Skördemarknaden för att ladda upp med fräscha produkter!

Idag har jag fortsatt och försökt färdigställa allt. Har problem med vissa mail som hamnat i skräpposten då jag skickat info till flera... men jag jobbar allt jag hinner och gjorde även ett besök hos Aktiva Seniorer på eftermiddagen där jag berättade om Matfestens nya koncept. 


De höll till i St Olovsgården så jag får ta kyrkan till hjälp på den här selfien. Ber om bra väder och glada människor under den kommande veckan!

Fick också fint besök av Mia och Karin imorse. Inte många man vill släppa in på morgonen när man gått direkt från sängen till datorn med håret på ända... Haha! Men de stod ut och jag fick lite hjälp med leveranser - dessutom goa kramar och energi att ha med mig idag! Fina ni! <3

Ikväll tog jag mig i kragen och åkte på träning när Anki drog igång Kasamgaraget för ett SPYC-pass. Skööööönt men smärtsamt. Kommer att kännas i kroppen imorrn och det tackar vi för. Nu ska jag sova gott och ladda för Matfestens första dag. Välkomna! :)