Happy challenge!

Läser på blogg.se om en ny tävling (Happy challenge) där man ska skriva peppiga blogginlägg under tre veckor för att vinna en kamera. Det låter ju inte som någon svårighet för en positiv person som jag. Tyvärr var kameran av samma märke som jag redan har - men betydligt enklare och billigare. He lönsch int'! Jag kan vara positiv ändå!
 
Livet går ju som sig bör upp och ner, och ibland känner jag mig trött och sliten, andra dagar pigg och uppåt. Så är det nog för alla - men skillnaden är kanske att jag också berättar för den som har lust att läsa. Jag förstår ju att vissa ibland blir oroliga för mig, och jag tackar för omtanken, men skulle jag må riktigt dåligt skulle jag knappast orka blogga om det - så ni behöver inte vara oroliga. Jag går omkring och smålever mest varje dag! Haha!
 
Men jag gillar ju när det rör på sig och händer saker. En del kanske tycker att jag hinner göra förfärligt mycket - men prova själva att skriva ned vad ni tar er för under en dag så ser ni att vi förmodligen inte är så olika. Jag skriver inte för att skryta utan mest som en dagboksanteckning.
 
Nu är jag mest happy och det kan jag väl tacka foten för. Igår blev det också en promenad men då kände jag den gamla smärtan göra sig påmind så idag har det bara blivit rehabövningar. Jag ska ju iväg och spela föreställning och den tar sina 5000 steg den också.
 

Men det är skönt att komma sig ut dagtid och få en glimt av både sol och natur. Där har jag ett priviligierat arbete! 

Efter gårdagens ganska tempofattiga arbetsdag tog jag också chansen att träffa min fina kompis Anna! Vi skulle åka och fika men jag ville självklart säga hej till sötingarna som skulle stanna hemma hos pappan.


Här är Alma på väg i rutschkanan i flygande fläng!


Och brorsan Leo var inte långt efter - eller före... Haha! De växer så fort och man vill gärna ta chansen att se dem när man kan.


Jag och Anna drog på Stigs för en fika och där slank det ner en semla och utbyttes en hel del prat. Så mysigt att ses och viktigt för henne att också få lite vuxentid. Kram fina! Hann också förbi lilla mamma som blev lugnare av att ses en stund. Hon blir dock mest orolig över att jag inte ska betala räkningarna i tid...


Idag har jag haft möten på förmiddagen och sedan suttit ute i solen för att plugga text inför helgens övningar. Kändes helt OK som jobb betraktat.

"Men du tog igen selfie?" kanske ni tänker. Ja, det beror på att jag via messenger fick en samling bilder som en kompis kallat "The Monica tilt". Det får verkligen räcka för idag:


Hahaha! Ja, jag har ju tagit en och annan - och förmodligen tycker jag att jag bli snyggast med den här lutningen... Men ingen kan i alla fall kalla mig sur. Kanske skickar dessa till "Happy challenge"... 

Men nu ska jag iväg och iklä mig denna skrämmande outfit. Här är jag i rollen som "JamenMediakonsult" i föreställningen "Darling Dorotea". Vi spelar april ut för den som missat. 
 
Tjolahopp och ha det så bra alla fina!
 
 
 
 
 
#1 - - Amanda:

Vad har du för kamera,Monica?:)

Svar: Jag kör Panasonic Lumix eftersom den har Leicaoptik och bra ljuskänslighet. Behöver med andra ord sällan använda blixt. Den har både automatik och manuella inställningar. Har haft LX5 och LX7 som jag gillade jättemycket. Senast blev det en LX100 men den är en aning för klumpig att alltid ha med sig så nu kör jag LX15 som är den senaste.
Monica Lindgren