Glad och "jobbig"...

Alla dessa selfies kan säkert irritera men igår hade jag en toppendag och kände mig så nöjd och glad. Att få sitta ett par timmar i solen och plugga text är inte den sämsta sysslan en fredag eftermiddag.


Sedan var det bara att försöka piffa upp sig och åka till Robertsfors där jag skulle leda deras första samhällsgala.

På vägen ner lyssnade jag dock på radion och fick höra om det hemska terrordådet i Stockholm. Så fruktansvärt! Känns fortfarande nästan overkligt och tankarna hos alla svenskar går nog till de som mist sina kära. Vilken tragedi...  

När jag kom fram förde vi också en diskussion om evenemanget skulle ställas in - men alla var ändå överens om att terrorn inte får segra. Vi måste fortsätta våra liv och istället vara extra rädda om de vi älskar. Och det blev till slut en fin kväll. 


Till min hjälp på scenen hade jag den lokala orkestern "Blåsljud" som gjorde ett fantastiskt jobb med låtar, fanfarer och härlig spelglädje! 

Jag hade gjort ett väldigt strikt körschema och allting flöt faktiskt precis som det skulle. Många priser, mellansnack, nomineringar, utdelare och alla gjorde ett kalasjobb! Kul!


När alla priser delats ut fick orkestern avsluta med Earth Wind & Fires "September" som fick alla att ställa sig upp i bänkarna. Det svängde ordentligt!

Här drogs ridån och jag fick hålla låda en stund medan det riggades om på scenen för den hemliga gästartisten. Försökte länge få publiken att tro att det var Owe Thörnqvist som skulle komma men jag är tveksam om jag lyckades... 


Till min stora glädje var det istället bygdens egen Frida Hyvönen som gjorde en överraskningskonsert för Robertsforsborna. Jo, jag visste ju vem som skulle komma och eftersom jag missade hennes konsert i Skellefteå i torsdags var jag naturligtvis lyrisk!


Vilken liveartist hon är! Så magiskt bra!


Personligt mellansnack och otroligt fina texter! 


Vi fick njuta under 30 minuter och jag vill rikta ett extra tack till Pär Strömbro som en gång fick mig att börja lyssna på hennes musik när hennes "To the soul" hade kommit. Och den senaste "Kvinnor och barn" med svenska texter är strålande bra. Ibland är världens roligaste jobb extra roligt!


Clarence hjälpte till med priserna och hade också kvällens snyggaste naglar. Det visade sig att han förlorat en vadslagning och måste ha lösnaglarna kvar tills någon av dem gick av... Haha!


Kvällen fortsatte sedan med middag och jag höll i kvällen tillsammans med...


...bandet "Custom Covers" från Bygdeå. All underhållning (utom min) var alltså lokaproducerad och det var extra roligt för alla stolta ortsbor.

Efter att "Emma" tagit pulsen på Robertsfors i allmänhet och kommunalråd och kommunchef i synnerhet så fick jag tacka för mig och åka hem. En lång jobbdag men trots att jag nu har rätt mycket på gång så känner jag mig ovanligt lugn. Jag var t o m nöjd med min egen insats och det är inte ofta jag kan ge mig själv så bra cred. Tror faktiskt att tiden med "Darling Dorotea" gör mig gott. Det är fint att få ingå i en ensemble och befinna sig i ett sammanhang!


Idag var det föreställning igen och det blev en kanonkväll med härlig publik! Sedan kammade jag till mig och åkte ner till Nordanågården där jag lovat vara med på Berättarfestivalens arrangemang "Berättelser från när och fjärran".


Och det var fullsatt och varmt när finländske Markus Lukkonen inledde med att lära oss finska. Kul kille med rolig berättelse. Jag hade turen att få byta med en belgisk berättare för att slippa vänta hela kvällen på min tur. Därför är jag hemma nu och njuter lite lugn och ro.

Frida Selander körde lite låtar mellan berättarna och hon är också en strålande artist.

Jag berättade historien om när jag och maken tillsammans med en gymnasiekompis till mig hittade en död tant i skogarna kring Storforsen. Men den storyn får jag dra för er en annan dag. Gick i alla fall fint och jag njuter nu av ett par timmar i TV-soffan!