Godingar!

Ett par dagar har gått igen. Time flies även om det inte händer så mycket. Förmodligen har jag roligt hela tiden... Haha! Hur som helst försöker jag hinna lite jobb och varvar det med tvätt, matlagning och packning. Ska åka iväg ett par dagar med Knasen imorrn och till helgen bär det av till Kroatien på hälsoresa! Sååååå härligt! 

Har också haft förmånen att träffa många godingar de senaste dagarna! Lördagens paltfest i Önnesmark var så trevlig även om vi nog borde haft en tyst minut efter pappa. Det var ju första gången han inte var med och läste någon av sina fina dikter. Men du var med i alla fall i tanken!

Träffade ju mina bröder och mamma i lördags och söndag kväll kom syrran förbi med My efter hennes fotbollsmatch. Jag måste försöka se dem spela!
 

Fina My och stora fotbollstjejen! Vi testade grönsakssvarven och gjorde uppskattad äppelspagetti! 


Och är man ettagluttare så gör man ju bokstäver av det mesta! 

Fina Malin!

Ja, vi hann surra lite och sedan blev det ny serie på Netflix! Så härligt att grotta in sig i flera avsnitt. "Marcella" var ett bra tips Martin!

Igår handlade jag mat för att hinna laga upp lite innan jag åker bort. Rotsaker för en krona kilot inbjuder till storkok och nu har jag hackat och förvällt massor. Det blev dubbel dos med korvgryta idag och sedan åkte jag till mamma med rotsaker så att hon kunde färdigställa köttsoppan hon påbörjat. Hon blev väldigt nöjd!

Skulle också byta glödlampa i takkronan i vardagsrummet men insåg att kontakten nog lossnat varpå jag tog ned den, lagade till och skulle bara sätta tillbaka... Men varför är lampkrokarna så korta och omöjliga att trä dit när man inte ser något?! Jag stod och mekade i över en halvtimme med armarna uppåt sträck tills jag var blöt i svett... Prismorna föll i golvet och bredvid stod mamma och tyckte att vi skulle lämna det till en annan dag... Jag såg allt som en intressant prövning och tyckte att jag klarade biffen då jag inte ens blev irriterad. Och lampan sitter där den ska. Och lyser!
 
Har hunnit yoga både måndag och tisdag och det är sååååå härligt! En bra uppmjukning inför helgens resa. I afton har lillebror varit här på middag och ikväll har jag packat Knasen. Imorrn bitti åker jag med Åsa och Mie på en inspirationsresa och har vi tur kommer vi hem med både ny energi och nya idéer. Känner jag de här damerna rätt så kommer vi också att ha skrattat gott mer än en gång! Omger mig som ni förstår med godingar och njuter! 
 
Nu sömn då mina medresenärer har önskat avresa 07.00... Hur kunde jag säga ja till det? Haha! Det är tur att jag älskar dem!