Friskt och sjukt

Fortfarande lite däckad men får banne mig vara nog nu. Därför trotsade jag förkylningsläget och var med och arrangerade en friskvårdskväll i Ankis fina Kasamgarage igår kväll!
 

Kristina Berglund, näringsfysiolog från Piteå, pratade om vitaminer och mineraler för ett 40-tal intresserade åskådare. 


Hon är bra på det här! Med exempel ur livet och verkligheten berättade hon om brister och dess orsaker. Hon pratade givetvis också om fördelarna med att tillföra kosttillskott och att få magen att funka. Gör den inte det är det ju svårt för oss att tillgodogöra oss all näring.


Vi bjöd på näringsdrink och presenterade Fitline som är det kosttillskott jag själv använder och mår så bra av. En del är frågvisa men det finns så många positiva effekter att ett vattenlösligt kosttillskott inte är något att vara orolig över. Får man för mycket av något så åker det ju ut den naturliga vägen. Och min mage har inte varit så här bra på 20 år! Det räcker egentligen bra för mig.

Tack till Kristina för en lärorik kväll, till Anki som upplåter sitt underbara ställe - och till Kristinas man Erik som springer runt och fixar så bra! Har precis registrerat ett par nya användare och hoppas att de blir lika nöjda som jag! 

I övrigt så ser jag löven blåsa ner från träden, känner kylan komma krypande och längtar tillbaka till värmen och vår härliga hälsovecka! Vore kul med en återträff!


Fast helst vill jag tillbaka "on top of the world"!

Eller varför inte känna dyningarna och solens värme...
 
Kan t o m tänka mig en löptur längst den vackra strandpromenaden!

Men i verkligheten ska jag kurera mig först och jobba undan en del. Har fått bokningar på både föreställningen, föredrag och förfrågan om min och Åsas nya produktion som ska spelas fr o m januari. Känns otroligt bra - nästan så att jag blir frisk mitt i det sjuka... Haha!