Vinklar...

Samma sak kan uppfattas olika beroende på vem som tolkar informationen. Lika olika som alla vi människor är - lika varierande är också våra tolkningar av samma fråga. Det slår mig ofta och jag påminns ständigt om vikten av att vara tydlig och även av att kvittera information. Ingen är ju tankeläsare.

Som tur är får jag träna och utvecklas hela livet - men jag inser också att många människor inte alls rekflekterar över detta. De lever ju i förvissning om att de alltid har rätt... Haha! Kommunikation är nog bland det svåraste som finns.
 
Rent bildmässigt är olika vinklar väldigt avgörande för slutresultatet. Jag kan ibland tycka att jag har en idé om en kul bild - men när jag sedan får se den ur en annan vinkel skrattar jag nästan ihjäl mig. Som den här i Berlin:
 

Jag fotograferade Urban vid Förintelsemonumentet och tyckte det var kul att bara kepsen stack upp. Man kan nästan tro att det är hans företag som anlagt hela monumentet... Ja, det var tills jag idag såg makens bild av samma sak:

Hahaha! Här kan man tydligt se att min bild var en aning arrangerad. Men modellen gjorde sitt bästa!

Ulf tog också en gruppbild vid samma monument. Lite mer spridda skurar när det gäller fokus... Haha!

Nåja, nu är resan över och vardagen är definitivt här. Vi röjer garderober här hemma och ser fram emot bättre ordning. Har varit lite trött - och maken har tagit över min förkylning så vi skyndar långsamt. Men det är väldigt uppfriskande att rensa bort! Går det som det ska så gör vi även en renovering av Emilias gamla rum och det är högst nödvändgt.
 
Nödvändigt var det också att gå till tandläkaren igår. Min trotjänare har slutat och efter nästan 40 år har jag fått byta. Gick över förväntan bra och hon blev lika nöjd över mitt tandpetarberoende... Haha! Ja, de verkar fungera som de ska.

Sedan blev det pappersarbete för hela slanten tills lillebror kom och åt middag och pratade bort en stund. Jag fick ny energi och satt sedan till midnatt innan jag fått ordning på allt. Förmodligen var jag för uppskruvad eftersom jag inte kunde somna förrän vid 03... Och så vaknade jag 06... Aaaahhhhggghh...

Det har därför varit en riktig "bakisdag" utan ork. Tog dock en power nap till lunch och det hjälpte. Jag kanske bytte synvinkel? Ibland måste man tydligen ligga ner för att kunna stå upp. Nu är det i alla fall kväll och jag är ohyggligt pigg...