Tillbaka i selen!

Jag är definitivt på fötter igen. Känner mig t o m riktigt pigg och energisk! Ja, åtminstone så här på eftermiddagen... Haha! Värmde ju upp lite i torsdags med några vändor till soptippen och igår fyllde jag dagen med roliga möten!

Började med att besikta bilen och fick än en gång rent protokoll! Jag är så nöjd med dig min vän. Kanske måste sluta kalla dig Azhole... Haha!
 

Sedan iväg på Västerbottensteatern för en frejdig sopplunch. Mia tog emot och såg otroligt pigg och fräsch ut!


Det gjorde även Åsa som kom ner från Piteå för att gå på teater med mig. Så roligt att ses. Det blir inte så ofta nu men är ju alltid bäst! Och vi var spända av förväntan.


Vi skulle se "Under (är jag) bar" med Mia Westin (bilden) och Charlotte Lindmark. En föreställning som riktade strålkastarljuset på något så ovanligt som vaginan! Ovanligt, men den blev friskt analyserad av de här två starka tjejerna!


Och här har ni Charlotte!

De inledde med att gå runt i publiken och fråga vad vi brukar kalla vaginan och kärt barn har många namn. Det kom en uppsjö av förslag. I pryda sammanhang skulle den kanske kunna kallas Jesus? Alla har hört talas om den men ingen har sett den... Haha!

Om ni tror att det bara var gapskratt och humor under bältet så tar ni fel. Det blev djupa analyser, skämt (givetvis!), kopplingar mellan dagens skönhetsoperationer och könsstympning (starkt!), genomgång av dess olika delar, diskussioner om jämställdhet och massor med överraskningar och roliga figurer - eller roliga vaginor, kanske jag ska säga.
 

Här har ni t ex en politikervagina som egentligen inte ville stå i fokus då hon också hade en sämre vecka... En rödstrumpa?

Roligast var Charlottes "vett och etikett"-Edna som hade mycket åsikter och var rätt pryd. Här har hon fått sällskap av sin bästa kamrat! Tack för showen tjejer! Riktigt uppfriskande!
 
Sedan avslutade jag fredagen med ett möte tillsammans med Micke Rehnberg (inte hockeyspelaren) som föreläser om arbetsmiljö och som, tro det eller ej, vill göra ett samarbete! Det känns otroligt roligt och blir en ny väg att vandra. Vi får se vart det landar men det ska bli kul!

Idag var jag energisk igen. Kom mig igång rätt snabbt och satte igång med fönstertorkning. Nu är det betydligt ljusare här inne... Haha! Det tar lite tid men är så skönt när det är klart. Har tagit framsidan och en del av baksidan men så tog strömmen i (både mig och) Kärchern slut så jag kunde åka och handla.


Belönade också mig med en nybunden bukett! 

Köpte en ny badrumsmatta och tog även fram ett tyg jag hittade när jag städade i linneskåpet så nu har jag sytt en ny gardin till badrummet! 
 
Känns inte som om det blir så mycket mer idag. Har lagat en gryta med fläskfilé och kantareller och det är dags att hugga in! Tjolahopp!