Roliga människor!

Fick en rolig överraskning till lunch då två av makens kusiner hörde av sig och ville komma förbi. Hon som ringde bor normalt i Täby så det tillhör inte vanligheterna. Nu var hon uppe och hälsade på syrran så jag bjöd dem på lunch och vi hann surra och skratta. Otroligt roligt att ni kom förbi Gun-Britt och Gudrun!
 
Fick ny energi och röjde bort lite prylar, skrev ett avtal och ett par fakturor, åkte iväg med sorterade sopor och har också gjort lite förändringar i mitt sparande. Oskar är väldigt intresserad av placeringar och kom med synpunkter när han var hemma. Han tycker kanske att vi inte tänker så bra - och det gör vi nog inte heller... Haha!
 
Sjukläget för dagen är annars bra. Åtminstone för mig. Maken fortsätter sitt snörvlande och hostar rätt ordentligt. Hoppas verkligen att jag klarar mig undan det. När det gäller "gamlern" så är svärmor inlagd då hon fick sådana magsmärtor efter sin förkylning. Hon är kvar men mår bättre så vi hoppas det går över! Mamma är dock på benen och imorrn bitti ska jag följa henne till tandläkaren igen. Jag håller på att bli stamkund på Folktandvården på Anderstorp...
 

Ikväll har jag förlustat mig på teatern tillsammans med spjuvern Mattias Kågström då Micke Lindgren spelade "Jompa och Jag" som jag fick äran att bearbeta och regissera i våras.

Har inte sett den sedan premiären och nu var det helt annat drag under galoscherna! Micke är så bra! Han var också väldigt bra i våras - men nu är han lysande! Föreställningen om gamla revykollegan Jompa blandas med självupplevda händelser och det blir bara så fint! 
 
Mickes egen sång skrev han som 17-åring. Den håller lika bra idag och blir så känslosam. "Vi måste våga visa vem vi är..."
 
Skrattsalvorna avlöste varandra i det festligt fullsatta teatercaféet! Snyggt jobbat Micke!  Jag var i och för sig aldrig rädd... 
 
Nu har Kepler kommit ut med en ny bok så det kan hända att jag kravlar mig i säng tidigt för att läsa (ett par timmar...). Sjukt spännande! 
 
Tack för idag alla fina och glada!