Måndagsmys!

Har ju precis avreagerat mig så nu kan jag ägna den här bloggen åt kärlek och mys med finingar! Börjar i lördags då jag lagade den bästa middagen på riktigt länge. Stort Tack till Roland för den fina älgfilén! Den var liksom en förutsättning. 


Rostade potatis och blomkål, bottnade tallriken med gräddstuvad purjo, stekte filén så perfekt jag kunde och knaperstekte lök och svamp (karl-johan) som jag strödde över på slutet. Sablar så gott!

Fick en bra känsla inför den kommande vintern. Kan bli mindre förkylning och istället en och annan matkväll... 
 

Idag fick vi också skymten av första snön!

Annars har jag haft en fin måndag. En timmes fotvård hos bästa Susanne på Fothälsan gör mig lycklig i hela kroppen! Det ÄR skönt när fötterna mår bra. 


I eftermiddag har jag också varit och firat min fina vän Anna som fyller år idag! Grattis igen hjärtat! <3


Hon var hemma och VAB-ade de här smågrynen! Fina Leo och Alma! Lite hosta och snor - men ändå ursöta! Det kan jag inte skryta med när jag är sjuk.


Och vi fick tårta! Mmm...


Leo sparar ut håret till en Zlatan-frisyr. Har han valt det själv eller är det föräldrarna?


Föräldrarna... Haha! Snodden åkte i alla fall av direkt!
 

Jag tog chansen att få en läsa en stund i soffan. Hur mysigt är inte det här? Och Max bil... Det var ett tag sedan.


Alla ville inte vara med på bild hela tiden... Haha!

Vi beslöt oss för att ta en fin gruppbild på Anna och barnen. Det kan väl inte vara så svårt med tre så underbara människor?


Fötterna på bordet borde ju ha gjort alla lyckliga...


Två av tre tittar i kameran...


En av tre...


Full fart på fötterna!


Sittningar hos fotografen är tröttsamma. Leo är på väg att kasta in handduken...


Men här är vi nära...


Och då ger Alma upp... Haha! Ja, ni är så söta allihopa!

Och mest glad är jag över att ha dig som vän fina Anna! <3

Ibland ses vi alldeles för sällan så redan imorrn blir det en gemensam promenad! Tack för tårta och kramar och mys! U made my day!