Jubel i busken...

Ett par fina dagar med möten, förberedelser och föreställning! Varit med mamma till tandläkaren, fått besök av svärfar och svägerska på middag, lillebror kom med en sist laddning älgkött och dessutom gick jag på ett jättefint möte på torsdagkväll som en uppladdning inför helgen!
 
Med jämna mellanrum börjar jag fundera på min egen kapacitet och "gräver jag lite nedåt". Då är det fantastiskt att få gå på ett möte, dela tankarna med andra och sätta ord på sina känslor. Det är bra både för den inre styrkan - och ödmjukheten. Man rannsakar sig själv och ser lite klarare. 
 
Fredag var det nämligen full fart med jobb, däckbyte, ljudtest tillsammans med bästa Peter och sedan packning av bilen inför ännu en föreställning av "Lyckligare nu". Den här gången i Böle utanför Piteå.
 

Ni måste kolla in min minimala ljudanläggning som jag testade igår. Inte stor men det låter bra och passar perfekt när man inte har med sig någon tekniker! Tack för hjälpen Peter!

Topparna (jo, jag har ju två) sitter vid transport fast i baslådan som också är själva mixern. Nu återstår bara att köpa myggor då de jag fick hem först inte höll måttet. Tur då att Peter har på lagret! Eller är jag också delägare i de jag fick låna? Strunt samma. Det funkade jättebra!


Här har vi kommit fram, packat upp, testat ljud och fått kaffe! Kågis ser både avslappnad och nöjd ut. Själv kände jag mig lite "vobblig" då jag inte spelat så mycket i höst - men det gick vägen!


Jag hade ju glädjen att få ha bästa Åsa i publiken! Så roligt att du/ni kom! Nu har hon sett den några gånger så snart kan hon nog sufflera... Haha!


Hon kom med sin Ola (som ju bara har ögon för henne), svågern Stefan och kompisarna Annika och Urban. 
 

Glada miner! Annika är en av Åsas barndomsvänner och ingår i det fantastiska gänget "flecken". Dessutom kom Kristina från Yogahuset med sin Erik.

Tack alla för att ni kom! Det var ganska fullsatt och jag måste ge en extra eloge till Böle Hembygdsförening som gör sådana lysande arrangemang! Vi kommer gärna tillbaka!

Sov dåligt i natt och därför länge idag innan jag kom mig ut för att göra något på gården. Det har varit magert med den saken och jag har heller inte motionerat på fyra veckor!! Men förkylningen har varit extremt seg att bli av med... Nu kunde jag i alla fall ägna några timmar åt att klippa ned både buskar och tukta tujorna som växer så det knakar - även in på grannarnas tomt! 
 
Jubel i busken? I alla fall nöjd och glad efter lite utejobb. Det är skönt att komma sig ut i det vackra vädret.
 
Nu har jag tagit fram en älgfilé (Tack fina Roland) och lite svamp. Blir till att fixa en lördagmiddag till mig och maken. Så gött! 
 
Ses imorrn då vintertiden också gör sitt antågande. Pratade med grannen idag och han påminde glädjande nog om att det bara återstår drygt 50 dagar innan ljuset vänder tillbaka. Känns bra!