Berlin - del 8

Söndag kväll hade vi bokat biljetter till Blue Man Group som kommer från Berlin men också turnerar i hela världen. De har ju setts i Melodifestivalens pauser och är både slagverkare, komiker och duktiga mimare. 


De spelade på Blue Max Theatre som jag nästan trodde var deras egen men den tllhör Stage Entertainment som arrangerar alla gästspel.


Vi hade ju också med oss vår egen trio av fina blå män...


Bra platser på rad sju innebar också att man fick se hela föreställningen i regnponcho... Vad månde komma?


Och vi fick också glädjen att bjuda med oss Ingrid Carlsson som ju bor i Berlin sedan tre år tillbaka! Så roligt att ses! Och kvällen till ära hade jag naturligtvis mina blå glasögon...


Helt galen show som avslutades med jätteballonger och toalettpapper som flög över hela salongen!  De blå grabbarna hade under 90 minuter trummat i färgbad, kastat gelé, spelat på rör (som Cay Nyqvists stämda limträbalkar!) svalt marshmallows och även plockat upp en liten underbar tant på scenen. Hon fick spela med och var så där lågmält humoristisk. Lysande!


Projicerade bilder, inspelade röster och inte ett ljud från skådespelarna. Jag gillade det skarpt och skrattade gott (och högt!:).


Efter föreställningen gick vi snett över gatan för att ta en bit mat. Och så här kul såg min pilsner ut; Hacker-Pschorr... Man måste nog vara nykter för att uttala namnet. Haha!


Och här vinkar fina Ingrid till alla vänner och bekanta! Vi fick en väldigt trevlig kväll tillsammans där hon också kunde ge oss svaren på många av våra frågor om muren, öst och väst, skuldbördan efter andra världskriget mm - och framför allt berätta mer om vad Berlinborna tycker och hur de har reagerat. 

En natts sömn till och sedan var det bara att packa ihop sig på måndag morgon och åka ut till flyget. Det visade sig vara lättare sagt än gjort... Nej, inte att ta sig dit, men därifrån... Vi blev försenade nästan tre timmar vilket betydde att vi också blev ombokade hela vägen från Köpenhamn och Stockholm. 

Och när vi väntade som bäst började solen skina som mest... Ganska typiskt när man vänder hemåt - men vi är ändå otroligt nöjda med dagarna i den tyska huvudstaden! Nu återstår bara att komma på var vi ska åka nästa gång? Att resa är ju som att fylla en bok med sidor och jag vill ha många blad i min...
 
Det gäller att ta vara på livet - det är ju bara här och nu! Tack för att ni orkade hänga med på resan. Nu ska jag fortsätta mitt tillfrisknande och skriva färdigt en föreläsning jag ska hålla på tisdag samt ta emot finaste barnen som kommer hem i helgen! De har ju en alldeles egen bok i mitt hjärta... <3