Vilka dagar...

Puh! Den här veckan har börjat på samma sätt som den förra slutade och nu har jag landat i soffan efter en fantastiskt bra jobbdag på Business Development Day på Folkparken där jag varit moderator. Supernöjd men faktiskt rätt utpumpad...
 
Men ni får en kort resumé:
 

Söndag var jag lycklig hela dagen efter Lalehs magiska konsert. Den kommer jag att leva länge på... Kanske därför jag också orkat de här dagarna? Vi njöt också som tusan av att ha Oskar hemma! Jag har verkligen haft tur som fått träffa barnen så mycket den senaste månaden - och även haft tid att umgås. 
 

Vi startade dagen med att baka saffransbullar i långpanna och åkte hem till mormor för att fika. Det blev ett mycket uppskattat besök!


Lite prat i soffan och mamma tyckte att Oskar var en riktig charmör!


Det blev också härliga skratt och den här bilden tycker jag är så fin...

På kvällen tömde vi Emilias rum eftersom vi i torsdags beställde tapeter och matta som skulle levereras måndag morgon. Jag startade dock måndagen med att åka ut till ett företag redan vid 7-tiden för att prata om och med en anställd som har alkoholproblem. Känns bra att både konfrontera och peppa!


Hämtade tapeterna och sedan gjorde jag och Ulf en mastodontinsats! Vi jobbar bra och effektivt ihop och är också så sugna på att snabbt färdigställa det vi dragit igång.


Några timmar senare hade vi tamejsjutton både målat, tapetserat, hämtat heltäckningsmattan - och även lagt in den! Såååå skönt! Blev ljust och fräscht sedan jag också torkat fönster. Hann med ett nödvändigt möte på kvällen och tisdag fortsatte jag med jobbförberedelser inför dagen. Klar vid midnatt...  


Ja, jag hann iväg för att köpa lite gardiner så snart börjar det bli riktigt fint!

Full fart överallt igår! Ekorren besökte fågelhuset oc knaprade in på det som domherrarna lämnat.
 
Idag blev det också tidig start då jag var på Folkparken redan vid åtta. Lite teknikgenomgång och soundcheck innan alla deltagarna anlände. Det blev fullsatt och väldigt bra nätverkande!
 

Här är vi inne på första bensträckaren där alla fick chansen att både prata med varandra och besöka montrarna.


Vid min sida idag har jag haft Anders Hettinger som Expertkommentator och trots att vi aldrig tidigare gjort gemensamma insatser (annat än kockduell!) flöt allt på som om vi inte gjort annat. 


Anders Wistemar och Lars Koverberg hade också bjudit in en mängd namnkunniga föreläsare så det blev verkligen en manifestation när det gäller Affärsutveckling. Här ser ni Företagarnas VD Günther Mårder som pratade ekonomi, politik och företagande.


En lysande föreläsare med lång erfarenhet och mycket kunskap!


Och om det surrades och nätverkandes i pauserna - så lyssnades det andäktigt när talarna var igång. 


Leslie Pennington berättade om sitt företag BEMZ under temat "Born Global" och hon har på en tioårsperiod blivit worldwide då hennes företag syr upp ny klädsel till befintliga IKEA-soffor till kunder över hela världen. Vilken kanonidé! Och det fanns många snygga tyger att välja på... Nu skulle man bara haft en soffa... Haha!


Skellefteå Krafts VD Hans Kreisel är en klippa när det gäller dragningar och de jobbar intensivt med affärsutveckling och strategier för att ligga i framkant. 


Dagen avslutades med den här superstjärnan (ja, selfies då och då är ju ett måste...). Alf Rehn är Professor i Företagsekonomi vid Åbo Akademi och är både en skön lirare och en klockren föreläsare. Han vänder upp och ner på begreppen i affärsvärlden och drar slutsatser och ger inpspiration som ingen annan. Hans bok "Farliga idéer" måste nog läsas. 


En timme bara rusade iväg och han fick oss både att skratta och ifrågasätta våra egna reaktioner.


Skaffa dig goda fiender, våga möta dina rädslor och använd din fantasi! Det är betydligt mer kreativt än att slänga sig med alla fina ord och klyschor - som han säger aldirg blir mer än klyschor. En strålande avslutning på en väldigt bra dag! Tack alla arrangörer och medverkande för gott samarbete och ny kunskap! 

Det där med kreativitet måste dock ha nått Trafikverket på ett mycket märkligt sätt. När jag kom hem hade jag fått fyra brev av dem...

Och maken lika många! Åtta kuvert med exakt samma innehåll! Informationen gäller ett samrådsmöte angående en omdragning av E4 - men någon måste ha varit extra ambitiös...
 
Nu har jag i alla fall bloggat och packat väskan för en tripp till Stockholm imorrn och besök på Hälsomässan i helgen med några ur Kasamgänget. Ska bli såååå roligt och en väl behöviig paus för mig efter en hektisk vecka. Synes!