Ljus i mörkret!

Igår var jag inbjuden på lunch tillsammans med Norrlandsfonden som informerade om konjunkturläget i norra regionen. 
 

De har tillsammans med SCB gjort en enkätundersökning för att få företagen att både rapportera läget och även syfta läget för det kommande halvåret. Intressant.


Det finns en positiv syn på framtiden inom många branscher.


VD:n Lars-Olov Söderström avrundade och tyckte att det var så roligt att både läget är bra och att det kom så många. Ja, igår hade vi nog alla en positiv känsla. 


Sedan blev det natt... Och hela världen är i chock! I USA hörs missnöjda röster säga: ”9/11 never forget – 11/9 always regret”. Jag instämmer - och orkar heller inte låta det här ta mer plats i tankarna just nu. Känns alldeles för plågsamt!

Imorse steg jag därför snabbt upp ur sängen och åkte för att skjutsa mamma till vårdcentralen. Hon har varit lite yrslig och haft låg puls så nu hade hon tid för både EKG, prover och läkarbesök. Det gick som ett hejsan och visade sig att en av medicinerna hon fått efter infarkten i våras nu orsakade att hjärtat gick för långsamt. Hon har med andra ord tillfrisknat så bra att den kan börja fasas ut. Känns fint!


Jag fick också helt överraskande diagnosen 30 år! Haha!

Hem för några timmars jobb där jag nu planerar ett kommande event, letar information och gör tidplan. Kommer att bli kul! Nästa ljus i mörkret var ett efterlängtat besök hos bästa Sara:


Hon är en klipp-a och här har hon också kletat ut något rött i håret. Nu är jag kortklippt, färgglad och mycket nöjd!


Avslutade dagen med mer jobb - men innan dess dagens härligaste aktivitet tillsammans med finaste vännen Anna Broarna runt!

Friskt och lite iskalla vindar men en otrolig värme, prat och massor med kärlek! Så härligt att ses och förena nytta med nöje! Kram och tack!
 
Nu börjar en av mina starkaste filmupplevelser på TV: "Into the wild" - en av Oskars favoriter. Måste ses igen! Klart slut!