Stadskällaren äger!

Mycket jobb och många besök på Stadskällaren de senaste dagarna. Och jag har verkligen njutit varje gång. Nu är det inte så svårt då både miljön, personalen och allt ätbart är av så hög klass! Det här är det bästa som hänt Skellefteå på många år! Tack Mie, Marcus och Pär! <3
 
Igår spelade vi in film där då LRF låter några personer berätta om varför man köper lokalproducerat. Det är heller inte så svårt för mig... Haha!
 

Trevligt är det också att få vara i den här miljön! Finaste Mie ser så fräsch ut trots att jag vet att hon ju jobbat dag och natt för att hinna bli klar med allt.


Även Marcus ser ut som en nyponros (fast med skägg...) och här packar han upp lokalt lammkött som såg helt fantastiskt ut! Det blir en gooooood sommar på grillen!


Lunchkön började ringla redan innan 11...


...och jag presenterade mig för kockarna (det här André) eftersom jag kommer att vara gäst här ofta!


Igår serverades en högrev som bakats hela natten och den var bara så otroligt mör och smulter.


Fina Eva Carlsson jobbar som informatör åt LRF och med sin erfarenhet från SVT är hon en verklig tillgång när det gäller den här typen av filmuppdrag!


När vi ätit lunch fortsatte tillströmningen och det var likadant idag. Nyhetens behag är det säkert men med så god mat behöver de inte vara rädda för att folk inte kommer tillbaka!

Sedan skulle vi göra en presentation och åkte till teatern där jag fick...


...ta lite selfies. Haha! Och medan ni tittar på bilden kan ni notera mina röda favoritglasögon. De ska inte bytas ut helt men jag älskar ju glasögon och passar gärna på när Optiker Burman har specialpriser och besök av Belgiska Theo. Igår hämtade jag därför ut mina nytillskott:


Mönstrade i plast! De har inslag av både rött, grönt, blått och svart. Kuliga.


Och ett par knallblå! Jo, det är samma modell som mina röda. De är de skönaste bågar jag har haft så man kan väl säga att det här är ett säkert kort. Jag erkänner att jag är en slösmaja men när jag lade av med alkoholen fick jag faktiskt pengar över till annat.

Igår kväll hann jag med en hälsoföreläsning där en kvinna från Gävle pratade mycket om magens betydelse för måendet. Och den mår ju olika bra beroende på vad vi stoppar i oss.


En sund livsstil betyder att vi både andas ordentligt, motionerar (där har jag kanske inte varit någon stjärna den senaste tiden...) och återhämtar oss! Bristen på återhämtning var faktiskt den största anledningen till att jag gick i väggen så nu slappar jag utemellan.

Sedan ska vi ju tillföra näring och där har jag varit duktigare det senaste halvåret. Därför är min mage också så stor och fin... Haha! Nej, den ser väl ut som vanligt men mår fantastiskt bra! Skitbra kan man säga! :P


Därför hade jag också energi över till att sy överdrag till en soffdyna, gardiner och kuddar till Oskar som vi ska hälsa på i helgen för att hjälpa till med lite piff i lägenheten. Det blir kul! Det fina tyget hittade vi på IKEA och jag hoppas att sonen också gillar det. 

Det blev en kort natt då jag nog var lite väl uppe i varv och inte somnade förrän halv två... och vaknade klockan sex. Men jag har ändå varit otroligt pigg. Det är väl näringen... ;)


Planeringsmöte med bästa Jögga idag för att gå igenom alla punkter inför kommande arrangemang. Vi är klart på G nu! Och på Stadskällaren serveras också kaffe - med hembakta småkakor!


Man köper kaffe och en burk med Evas hembakta syltkakor, bondkakor, sandkakor och finska pinnar... Ljuvligt goda! Om jag skulle ha gissat hade jag sagt att serveringsformen skapats av teaterns rekvisitör Berit Lundqvist - men det kan finnas fler Bure-bor med samma känsla för helhetskoncept. Kul är det i alla fall!

Ja, lite kakor på förmiddagen, jobb och matlagning, körning av prylar till arrangemanget, packning av bilen och sedan en vaniljbulle till kaffet. Det går bra för mig nu - rent näringsmässigt... Haha!

Och Villfarelser satte huvet' på spiken på Instagram: 
 
Haha!
 
Ha en bra kväll alla! Imorrn är det en ny dag med nya hälsovinster! ;)