Nöjd - och lite crazy...

Ännu en dag har lagts till handlingarna och den avslutas med att jag känner mig väldigt nöjd, lite trött - och ganska larvig! Alltså precis som vanligt... Haha!
 
Anledningen till att jag känner mig nöjd är förmodligen att jag började dagen med ett välbehövligt fotbad! Jag ska till Oslo den här helgen och fick för mig att kanske ta med sandaler - och då behöver mina fötter en smärre helrenovering. Nu fattas bara "nagilack", som jag sa när jag var liten. Hinns inte det blir det andra skor.
 
Nöjdheten kan också bero på att jag fått tillbringa tid med män(niskor) som jag gillar! Först och sist är maken men däremellan ett par riktiga godingar.
 
Hade ett väldigt långt och fruktbart lunchmöte med bästa Jögga där vi dragit upp riktlinjer och planerat evenemang. Vi jobbar väldigt bra ihop, skojar en del och är noga med detaljerna. Därför tog det också lite tid. Jörgen är en hyvens kille och väldigt fin...
 

...av sig! Haha! Ja, han tog i alla fall på bästa minen och en haklapp till lunchen! Det blev husmanskost på Nordanågården som satt som en smäck. Sedan fick vi eget rum och kunde vara ifred. Eller så var det alla andra som slapp höra mina högröstade inlägg? Man vet inte...

Nåja, vi hann också surra lite med Anders som driver restaurangen och skoja om värdet av att hålla upp sig själv. Alla i branschen får inte priser eller rubriker i tidningarna trots att man kämpar på i sitt anletes svett. Därför får man klappa sig själv på axeln ändå och säga att man gjort ett bra jobb. Det kan vi alla behöva!


Här testar Anders - och se så glad och nöjd han blev! Haha! Tack för service och god mat! 

Fortsatte med ett besök hos Optiker Burman och måttade in mina nya glasögon som nu ska beställas. Har gjort ett avsteg och valde inte de runda blå, utan ett par med samma form som mina röda. Jag älskar mina röda som är hur sköna som helst!

Hade sedan ett sista möte med bästa Peter Fjällström som verkligen gjorde mig glad. Jag har länge tänkt köpa en egen liten ljudanläggning för att ta med på turné både när jag och Åsa åker ut - och till mig och Kågis när vi spelar. Nu hade Peter hittat en perfekt "tjejanläggning". Nej, det är inte hans ord, utan mina. Jag vill inte bära ett stort as när jag kanske åker ensam även om jag fortfarande är rätt stark. 


Och kolla! Vilken liten pärla! Det ni ser är basen med den inbyggda mixern. På baksidan sitter topparna i en ficka och i väskan ligger stativ och alla kablar. Ett perfekt kit! Peter ser ni förresten till vänster i bild - eller åtminstone hans blå skor. Ljudet var i alla fall suveränt och nu står den och väntar på att bli använd. Kanske ska överraska maken med lite skönsång här hemma? Haha! 

Ja, det skulle kunna hända för jag känner mig ju som sagt lite larvig och crazy. Det är vi faktiskt båda två. I vintras var vi ju ute på gården och slängde vatten i kaskader när det var 30 grader kallt. Idag tävlade vi i att fånga snusdosor...
 

Upplagda längst ut på bordsskivan. Peta upp dem underifrån...


...och fånga! Ulf är snabb. Jag då? Inte lika...


Hahaha! Måste nog träna imorrn...

Men man får skratta tillsammans och det är uppfriskande! Bättre det än dålig stämning... 



Villfarelser gör det igen!

Och medan föräldrarna larvar sig i hemmet så ser jag att sonen varit betydligt mer vuxen... På Facebook fanns nu bilder från Luleå Business Awards 2016 där han var med i fredags.  


                                                                  Foto: Viveka Österman
Ja, jag vet att jag är jävig som mamma men nog är han väl för fin? 

Dagens inlägg blev längre, surrigare och mer crazy än gårdagens - men så känns det nog också mer som "jag"... 

Imorgon blir det en mer seriös dag och jag hoppas verkligen att många tar chansen att se min föreställning alldeles gratis på Scandic i Skellefteå där Nämnden för folkhälsa och primärvård bjuder in till en temakväll kring "Riskbruk alkohol".
 
Det blir förutom föreställning också efterföljande information och frågestund med en expertpanel. Har haft liknande kvällar med Skellefteå Kommun och Rönnskär som blev väldigt lyckade. Dessutom bjuder jag på frukt och mineralvatten i pausen. Bara en sån sak... 
 
Om gårdagens blogg blev kort så tog jag igen med råge idag... Nu dags för lite Mello!