Lyssnar på kroppen

Efter en fantastisk helg måste jag medge att jag var rätt slutkörd igår. Jag behöver numera en vilodag då och då och efter ett snack med Åsa valde vi att skjuta fram vår tänkta filmdag till nästa vecka. Känns bra att kunna ändra sig och faktiskt också lyssna på kroppen ibland.
 
Därför blev det en måndag i väldigt lågt tempo där lite gräsklippning var det mest ansträngande och middagen det mest anmärkningsvärda. Idag har jag varit betydligt piggare och hunnit både jobba lite och sitta i solen. Skönt!

Åkte en sväng till min finaste sångfröken som behövde lite prylar. Kom just på att jag skulle hämta tillbaka min yoghurtbehållare men mitt egentliga ärende glömde jag tydligen... Haha! Vi drack kaffe och hann surra lite innan jag skulle iväg för att lämna bilen på service. Tänkte gena lite över Bergsbydammen för att spara tid men en tur till Öhn tog mig förbi tre vägarbeten innan jag landade på Forslunds så jag kom ett par minuter sent - men idag hade jag och min personliga mekaniker samma tidschema så det gjorde ingenting...
 

Tog en härlig promenad tillbaka hem och konstaterar att var rejält varmt idag - och ca sex km långt... 


Svetten lackade!


Men jag fick se massor med blommor...


...och häggen doftade underbart!
 

Här vinkar jag till skuggan - men förstår att den mötande cyklisten måste ha trott att jag var helt puckad... Haha!


Avslutade dagen med ännu en grillning i solskenet!

Lite sötpotatis och potatis fick bli sällskap till dagens renfärsbiffar! Om jag inte hinner laga något gott på helgen så får det bli när jag har tid - och lust. Maken fixade potatisen och biffarna blev väldigt smarriga på grillen.
 
Nu har jag tagit in tvätten och ska ta en dusch innan det är dags att knoppa in! Imorrn blir det mer jobb och sedan träff med härliga Kasam-gänget! Kul!