Återvinning

Idag har jag ägnat mina proppfulla garderober tid och det har väl lett till ett par olika slutsatser. 1. Jag har för få garderober. 2. Jag har för mycket kläder... Haha! Hur som helst tröttnar jag på en del plagg och andra tycks krympa medan de hänger på galgen. Märkligt... Men det är skönt att rensa ut och ge bort till någon annan. 

Återvinning i alla former är ju bra och i eftermiddags åkte vi på en runda till Allmosan och Rondellen för att se om vi kunde hitta en kökssoffa till Oskar. Ja, det är inte så att han direkt bett oss men det är kul att leta prylar och se om man kan göra några fynd. Vi hittade ingen klassisk soffa men väl ett par nybyggen som snickarna på Solkraft gjort av gamla stolar:
 

Den här var väl lite kul!


Och den här varianten lite fyndig!

På senaste Rotarymötet berättade ju Per Bergman om verksamheten och även att det kommer att bli lite nya stationer på soptippen där man också kan lämna fungerande saker som kan återanvändas till nya. Känns väldigt bra tycker jag. Fast personligen måste jag nog införa shoppingförbud om jag ska slippa fortsätta rensa... Haha!

Hade ju hellre varit ute i solen idag men det är tillfredsställande att också ha gjort något praktiskt. Åkte sedan iväg till syrran med lite saker - fast mest för att krama gullungarna som hade feber. Gooooa kramar, lite surr och kaffe satt fint!

Solen sken på hemvägen så jag fick i alla fall en skymt! 
 
Imorrn åker jag till Åsa för ett par dagars jobb och umgänge. Ska bli härligt! Vi har också en salt- och sockerfri vecka båda två så vi får peppa varandra att vara nyttiga. Tjolahopp!