Sjuklingar och hedersäpple!

Idag hade vi planerat att åka till Lövånger och fina svärmor Sonja som hade bjudit in släkten på lunch på Storstugan för att fira 85-årsdagen. Nu blev det inte så då maken vaknade i sjuksängen och mådde uselt. För att inte riskera att smitta någon valde jag också att stanna hemma och det var nog tur mitt i alltihopa.
 
Hade precis tänkt gå och duscha inför avresan till kvällens föreställning men valde att ringa mamma först och kolla dagsformen. Tyvärr var den inte så bra och till råga på allt ramlade hon ihop på köksgolvet under tiden och jag blev jätterädd när hon försvann från luren... Körde dit i ilfart och pratade högt i telefonen så att hon skulle höra att jag var på väg.
 
Hon låg kvar på köksgolvet när jag kom men hade inte gjort sig illa. Tyvärr var hon helt orkeslös och vi kunde inte ens med gemensamma krafter få henne upp till mer än sittande. Hon mådde också väldigt illa så därför blev det ambulans in till akuten för mer hjälp. Där tog Malin vid då jag var tvungen att åka hem för att göra mig i ordning. Det ÄR skönt som tusan att vi är flera syskon och Roland löste i sin tur av Malin.
 
Nu blev mamma kvar på lasarettet och jag hoppas att hon mår bättre imorrn. Kanske var det bara magsjuka men nu får hon bli utredd och känna sig trygg. Hade dock varit roligt om hon hade varit pigg och följt med till Överklinten ikväll då Blåbandsföreningen arrangerade Lyckligare nu. Mamma och pappa har varit med i hela sitt liv och hade många gamla vänner på plats.
 

Karl-Olof Olofsson som också varit seminör har suttit vid köksbordet i Önnesmark många gånger och min tremening Marianne Peterson har jag inte träffat på 40 år! Så roligt!


Här sitter Kågis och tar kaffe på maten tillsammans med Ann-Marie Lindgren som är ordförande och en fantastisk kraft. Hon hade också fixat allt som behövdes och även fått ekonomiskt bidrag. 


Och Ulla Olofsson var lika pigg som vanligt. Många hälsningar till mamma från hela familjen!

Hälsningar också från Vera som är en gammal bekant. 
 
Föreningen hade bjudit in allmänheten efter sitt årsmöte och det blev helt fullt i församlingshemmet! Så roligt! En lördagkväll kan det ju vara mycket annat men uppslutningen var fantastisk. 
 
Jag vill också tacka extra mycket för den fina utmärkelsen jag fick efter föreställningen! De gav mig Blåbandsäpplet 2016 för idérikt arbete och jag känner mig så hedrad. Minns att pappa var med och instiftade detta och mitt äpple var det 14:e i ordningen att delas ut. Stort Tack!
 
Jag fick dessutom en värdecheck på boende i deras fjällgård i Hemavan så nu blir det till att göra sig en tur norrut. Tror faktiskt att det kan bli en höstresa med svampplockning och fotografering. Kul!
 
Nu är jag hemma och rätt krossad efter en lång dag så sängen väntar! Håller tummarna för att alla är friska imorrn!