Seg start...

Sovit konstigt några nätter och vaknat vid fyratiden för att sedan ha svårt att somna om. I morse gjorde jag dock det med besked och slog inte upp ögonen igen förrän vid 11-tiden! Och sedan dess har jag varit seg, trött och lite förkyld igen. Men det är bättre nu.
 
Har ägnat dagen åt lite tapetsering då vi behövde sätta ny underlagstapet i en liten del av köket. Imorrn afton tror jag att jag slår till med den mönstrade. Det går framåt - en dag i taget. Sedan blev det återvinning och matshopping innan jag började jobba med texterna inför veckans olika uppdrag.
 
Att spela "Lyckligare nu" är krävande men ändå bland det enklare jag gör då innehållet är detsamma efter mer än 60 föreställningar. Andra uppdrag kräver mer tid då texten ska formuleras kring andra verksamheter. Den här veckan är det både fackligt arbete och avfallspolitik som står på listan. Har hunnit en hel del så jag känner mig nöjd med söndagsarbetet.
 
Renskav och rostat potatis/sötpotatis blev kvällens middag och det var tydligen goda dofter som spred sig. Vi var inte ensamma vid matbordet...
 
Till och med tassen uppe och en såååå bedjande blick... Men hon höll sig i schack och blev rikligt belönad! Haha!
 
Mästarnas Mästare med bästa Hanna Marklund på TV (håller tummarna!) och lite slappande innan det är dags att ladda för morgondagen med ännu lite sömn. Hoppas alla haft en bra helg!
 
 
 
 
#1 - - SKRIVDIVAN :

Vilken sötnöt lila katten där! Första gången jag trillade in här, "Lyckligare nu" är en teaterföreställning vad jag förstår? Googlade lite, den går i Norrbotten? LIte långt för mig kanske men titeln gör mig intresserad.

Svar: Ja, Skrållan är en fining! Och "Lyckligare nu" är min föreställning om resan in och ut ur alkoholismen. Har spelat den massor och kommer kanske söderut också!
Monica Lindgren