Nattjobb och kärlek!

Vi är med kök igen! Ja, jag skrev väl det igår också men nu börjar det mesta vara på plats och jag har fått laga middag två gånger. Det känns... bra! :)
 

Ett par barpallar ska inköpas och lite annat smått och gott. Blir kanske en sväng till nya varuhuset i Umeå nästa vecka...

Kände mig lite förkyld på torsdag kväll och det har väl inte blivit bättre. Tung i skallen och rätt seg igår men blev piggare ju mer jag var igång. Rotarylunch på Scandic där jag blev invald och även helt spontant fick hålla mitt "ego" då den planerade föreläsaren inte dök upp. När det gäller att hålla låda så är det sällan något problem för mig. 25 minuter fick jag och sedan var jag tvungen att ge mig... Haha!

Ärenden på stan med lite olika inköp till hemmet och mamma och några böcker på rean. Avslutade sedan med att hämta bästa middagspåsen på Food för att fira köket!
 

Den här bilden speglar väl min glädje?


Och den här ankan med potatis och gulbetor. Apelsinsåsen var sjukt god!

Lite TV och Skavlan med Sveriges äldsta bloggare (104 år!) samt duktiga Julia Ivansson på trummor till Rebecca & Fiona. Hur coolt som helst! Vid 23.00 åkte jag ner på stan för att vara Taxivärd åt Stadsmissionen tillammans med Kjell Hanseklint. Kul med nytt sällskap och vi hade mycket att ventilera. Gick som en dans även om det var ganska lugnt. Vi tror att alla hade varit på IKEA under lönehelgen och inte hade några pengar kvar...

Värdskapet är ett lovvärt samarbete mellan Skellefteå Taxi och Stadsmissionen där man ställer upp helt ideellt - men det har ju tillkommit flera andra bolag som inte är lika glada. Jag tipsade dem om att stötta Stadsmissionen de också så att värdskapet delas mellan fler. Gick väl hem sådär...

Första mötet blev också intressant, med en man som jag glatt frågade om han behövde en taxi? "Nej! Absolut inte! Jag har väntat nog! Jag hatar er!" Oj... Tror att det finns några som måste jobba på tillgängligheten och nöjd-kund-index... Vi gjorde i alla fall vårt bästa fram till 02.30. Jag hade lite frossa när jag kom hem och somnade med fleeceunderstället på. Gaaaaanska varmt i sängen i morse! 

---

Idag ser världen lite ljusare ut! Vi har stökat på hemma (det tar aldrig slut...) för att komma i ordning innan vi fick besök av Oskar! Så ljuvligt att ha sonen hemma i helgen! Vem kan vara sjuk då?
 

Både han och Ulf följde också med till mamma som jag bara pratat med i telefon i morse och då lät lite sluddrig. Tror att hon får en hel del mediciner och mår sådär - men bättre när vi kom. Hon har lite svårt att prata ibland då muntorrheten är en biverkning. Ska ta med lite tabletter att suga på.

Annars var hon vid gott mod! Hade fått besök av storebror Harald igår och även fått lite läsning om vad som händer vid en infarkt och tiden därefter. Nu skulle hon fortsätta vila sig i form!

Själv har jag haft fullt upp med att installera appar i min nya telefon då min gamla (efter 40 försök!) inte går att säkerhetskopiera. Det är tur att molnen finns och nu är det bara messen jag inte lyckats få med mig. En del appar har jag också valt att inte installera då jag inte använt dem på länge. Plötsligt kommer det ett mail från en av dem:
 

Hahaha! Tror att kärleken till just den här appen tyvärr är över...

Har dock behållit den till matlagning och min familj. Tur va?


Därför blev det rödtunga med rostade grönsaker, sallad, guacamole och en romsås. Härliga ytor att jobba på och jag är så glad över nya köket! 


Mest glad är jag dock över att Oskar är hemma! Det är mycket kärlek här hemma nu! Härligt att vara i köket och höra hur han surrar om allt möjligt med Ulf där de sitter i soffan och ser fotboll. De har mycket gemensamt och det värmer gött i hjärtat! Har också messat med Emilia som fått besök av gamla Skellefteåkompisarna Maggan och Stina som anlänt för att fira hennes födeledag. Känns som om det mesta går åt rätt håll!
 
Nu ska jag snyta mig och slappa i soffan med nya Beck-filmen som börjar om en stund! Ses imorrn!