Måndagsmiss...

Det var tydligen en dag igår också... Bloggen glömde påminna mig så det blev en liten miss-dag. Men jag hade tydligen planerat ett inlägg då jag hittade en bild i kameran av gårdagens almanacka som jag tyckte var väldigt typisk... 
 

Typisk för mig alltså! Haha!
 
Nåja, gårdagen gick rätt snabbt då jag och syrran började med att åka på Vårdplaneringsmöte med mamma inför hennes utskrivning från lasarettet. Hon mår betydligt bättre och de har provat ut medicin och tagit alla möjliga prover så det ska bli skönt för henne att få komma hem. Bästa Malin har också varit där ikväll och gjort påskfint som en glad överraskning. 
 
Sedan vet jag knappt vad som hände men jag fortsatte med förberedelserna inför veckans underhållningsuppdrag och avslutade med att tapetsera i köket. Hade satt en cover-tapet på söndag kväll så nu var det dags att klistra dit den färdiga.


Diskret som tusan... Haha! Men väldigt rolig tyckte vi då det blev på en så liten yta.


Färdigt! Ikväll blev det ännu en vägg mot Emilias rum och vi känner oss väldigt nöjda.


Till Malin som undrar hur mosaiken ser ut så kommer här en bild på den oxiderade varianten som tyvärr är försenad till i början på april. Men det blir nog bra!

Idag vaknade jag alldeles för tidigt men det blir väl så när man har dagjobb. Man vill ju gärna vara ordentligt vaken innan det är dags - och idag skulle jag ju till Umeå.
 

Heeeeeeeeelt fantastiskt väder! Hade ju gärna slappat i solen men det får bli en annan dag.


Bara att ge sig iväg! Inte var jag särskilt pigg men jag åkte och kom fram och gjorde det jag skulle. Blev också bjuden på en supergod fisk till lunch på Folkets Hus. Gött!


Och Emma fick en kanonloge (ja, vi delade...) som hon blev otroligt nöjd över. Sminkplats, massagestol och två sängar. Bara att flytta runt!  Emma var också väldigt nöjd över sig själv och sin egen insats men det är en helt annan historia. Hon är väldigt bra terapi för mig... Haha!

Gick en sväng in på Utopia som ligger mitt emot men hade inga större shoppingbehov utan tog en sväng på IKEA för att köpa medicinskåp till mamma och lite annat. 
 
Kom för sent hem och missade yogan men nu har vi tapetserat och varit vänner hela tiden och det räcker otroligt långt. Imorrn ska jag underhålla om avfallspolitik och återvinning. Tjolahopp!