Sous Vide!

Idag var det dags. Satt ute och jobbade på förmiddagen och fick en plötslig snilleblixt att jag skulle testa Cirkulatorn jag fick när jag fyllde år. Syrran köpte mig en högre gryta så nu fanns inga hinder. Möjligen att jag glömt ta fram kött ur frysen... Haha!

Men en frusen älgstek kan vara en riktig utmaning och det kändes helt rätt. Kryddade lite och vakuumförpackade innan jag startade upp maskinen. 
 

På gång... Ja, det tog ett tag. Man ställer in temperaturen på vattnet och jag tänkte att 55 skulle bli bra. Jag är ju livrädd för övergånget kött men nu hade jag nog kunnat kosta på mig 58. Lät det bubbla på i sex timmar, tog upp köttet och brynte, saltade och pepprade.


Voilá! Rosa och helt otrooooooogt mört och gott! Stort tack till hela fina familjen som nu kommer att få perfekta anrättningar framöver - ja, åtminstone när jag testat mig fram med tillagningstiderna. Mitt första försök är jag i alla fall helnöjd med!

Haft en seg eftermiddag och inte känt mig i någon vidare form. Lite stressad i magen trots att jag inte behöver och gissar att kroppen kommer ihåg att jag brukar vara det den här tiden innan semestern. Men jag muntrade upp mig med att åka och köpa lite uteblommor och ringa Åsa för att surra en stund. Man måste lura hjärnan lite ibland.

Kollade Instagram och idag var det Waldersten som satte huvet på spiken:


Tja... som livet självt ibland!

Nu har vi sett Sanna Kallur göra comeback och man blir så glad för hennes skull! Hon är värd att få vara skadefri och med i hetluften igen. Hur många skulle stå ut med skador och rehab i sex år? Något att tänka på när man tycker att det går tungt.
 
Därför tycker jag nu att det känns riktigt bra! Och imorrn är det fredag... Bara en sån sak!