Övertränad?

Helgen har präglats av både hemmafix och ledighet - varvat med en massa mat... Inget ovanligt när det gäller mig. Igår blev jag ensam hemma då maken skulle kolla "vindfällern'" och det blev bl a tvätt, matshopping och en tur på Electrolux Home där jag äntligen hittade bästa diskmedelspumpen:
 
Har sett den hos en kompis och nu står den även stadigt på min diskbänk - med sugpropp! Man fyller den med diskmedel och vatten vilket gör att den producerar skum. Lysande lösning.
 
Hann fixa middag i lugn och ro och fick äntligen laga till den hängmörade oxfilén jag köpte på Stadskällaren. Den har hängt i 21 dagar och ni förstår ju själva hur otroligt mört köttet var...
 

Tournedos med kryddsmör, pestopotatis och sallad. Mmm...

Hade ju lite tid över så jag gjorde även Eivors fantastiska rabarberkaka som blev livsfarligt god... Jag ska verkligen inte baka då jag tycker att det är så gott att äta... Både smet och färdig produkt... Haha! Men ibland vill man ju överraska.

Hade lite ont i magen efteråt (skyller mig själv) och sov halvdant men idag sken solen när jag äntligen kravlade mig upp. Bara att gå ut och njuta! Vi har stökat på i husbilen och min händige man har lyckats göra ett nytt fäste för TV:n. Jag fick en liten snilleblixt igår och nu är den genomförd. Det tackar vi för!

Igår hann jag en sväng förbi Peter och Sara för att titta på deras husbil och den är givetvis både större, finare och nyare än vår. Typiskt... Jag grät öppet av avundsjuka en stund men samlade mig till slut och åkte hem... Haha!

Nej, jag är inte den missunnsamma typen utan gratulerade givetvis till ett kanonköp! Den är verkligen superfin och jag hoppas att vi får följas ut i sommar! Det är också roligt att utbyta tips om hur man löst saker och ting. Vårt största gemensamma problem är dock inte så stort utan består i var man ska ha sophinken? Den står just nu lös och det är väl sådär... Men annars är det bra!

Hann klippa lite gräs också innan jag bestämde mig för att jag skulle ge mig ut på en långpromenad när jag ändå var svettig. Det blev 6,5 km i god fart och korta shorts. Det senare är livsfarligt när det är varmt och man har lite hull på låren... Ja, ni som har liknande erfarenheter fattar. Sedan var det kanske inte så kul för alla bilister jag mötte men det struntar jag faktiskt i! Sprang en del av sträckan och noterade att det var precis lika tungt som vanligt... Haha!
 

Ljuvligt väder! I love it!

Uppstekt potatis och korv med en lätt bränd äggröra... Jag lagade sååååå avancerad söndagmiddag! 

Nu ska jag fortsätta förbereda lite jobbmail och sedan blir det dusch - och tydligen mer fotboll... Jag kommer att bli övertränad om jag ska se så här mycket matcher! Tur att jag kan spela wordfeud under tiden...