Midsommar!

Jobb och nöjen i flera dagar! Gjorde ett avbrott i arbetet på Midsommarafton och njöt av solen. Kände att jag både var värd och behövde det. Det blir långa dagar och fullt upp sista arbetsdagarna innan semester. Och Brexit lade sig också som en våt handduk över världen... Så onödigt!

På eftermiddagen var det i alla fall dags att piffa till sig och åka ut till Björkskär där vi har finaste vännerna med underbar stuga! Så tacksam att de orkar ha oss allihopa och även att de skämmer bort oss med massor av god mat! 
 

Ja, vi var glada redan när vi kom, tog en selfie och skickade till älsklingsbarnen. Den blev så lyckad att den får komma med här också. Glad Midsommar önskar vi er allihopa!


Flaggorna vajade i vinden men solen var av och till lite försiktig.


Urban på plats - redo för fest!


Förrätterna på bordet!


Humöret och flaggan i topp! Sist vi träffades fyllde Helena 50 - men det verkar ha gått över nu... :)


Goda röror, paj á la Carina och sillar från Stadskällaren. Den med citrus och ingefära var "to die for"!


Bästa maken!


Och paus för lite tävlingar. Jag ser glad ut, bollen verkar vara på väg åt rätt håll men det var också allt. Man kan se på damerna i mitt lag att jag inte lyckades som förväntat... Haha!


Marika skötte sig desto bättre!


Och Urban var inte heller så pjåkig på det här... Vem som vann? Ja, nu pratar vi om något annat... Haha!


Underbar utsikt!


Och glada herrrar i kvällssolen!


Det blev en magisk kväll med mycket prat och mycket gott! Grillat, såser, läcker potatis och semifreddo med jordgubbar till dessert... Mmm... Jag är fortfarande mätt! Tusen Tack!!


Naturen är ett konstverk i sig!


Så även solnedgången!

Vi blev kvar tills solen gick upp och idag har vi varit lite trötta. Jag har dock använt tiden till praktiska saker och förberett jobb inför nästa vecka. Det är mycket som ska fixas och det är skönt att känna att man ligger i fas.
 
Idag har naturen varit på sitt allra bästa humör även om jag mest hållit mig inomhus. Vissa saker går inte göra ute så jag gillade läget och njöt av ljuset. Brödtallen skjuter också vackra skott nu.
 
God fortsättning på helgen! Har vi tur kommer måndagen med en överraskning om att valresultatet i England är felräknat och att de fortfarande ska vara kvar i EU! Kurserna lär ju rasa och det kan man antingen välja att sörja eller som optimisterna utropa; Köpläge! Själv tror jag inte att jag kommer att göra särskilt mycket åt det. Jag säger kanske som min mamma; Vi avvaktar väl... Haha!