Klippt och städat!

Det blev en lång dag igår där jag började tidigt med att träffa en familj som behövde stöttning i alkohofrågan. När en familjemedlem blir sjuk drabbas ju alla runt omkring och det är sannerligen inte lätt att varken prata om problemet eller komma fram till en lösning. Jag bidrog med ganska tuff kärlek och hoppas att allt ska gå bra för dem!
 
Sedan landade jag hos bästa Sara och fick håret både klippt och färgat! Så vansinnigt härligt att skämma bort sig själv och få en kort och lättskött (röd) sommarfrisyr igen.


Inte snygg men färgglad...
 
Nej, jag är inte alltid snäll med mig själv (men jag tränar) och skrattade gott när jag såg Villfarelser på Instagram. Klockrent:

Haha!

Hann hem för att få undan lite och sedan iväg till Susanne på Fothälsan som gör underverk med mina fötter. Hon är, precis som Sara, både kunnig och trevlig så jag hade en riktigt bra dag där jag också sprang in på Stadskällaren för att köpa lite hängmörad filé till helgen.
 
Igår var det deras Iberico Secreto som fick toppa mina varma grönsaker tillsammans med smulad getost. Gott! Slappade i soffan och såg en film som tyvärr inte slutade som jag önskade (jag VILL att det ska gå bra för alla fina...) - men bra ändå.

Idag vaknade jag pigg och kände jag att jag inte orkade titta på dammet eller skitiga golven en minut till så jag startade upp med städning av badrummet och maken började röja bort på sitt håll. Nånstans i mitten möttes vi och nu är hela huset i en betydligt bättre ordning. 

Jag får svårt att sitta och jobba koncentrerat när det är rörigt omkring mig. Ibland måste jag givetvis men nu känns det som om morgondagen kan bli riktigt effektiv jobbmässigt. Det finns i alla fall förutsättningar...