Magisk vecka - Del 1

Trött som ett tok men så in i norden glad och tacksam över att eventveckan blev succé - för nionde året i rad! En miljon TACK till Nordic Light som än en gång gav mig förtroendet och till alla som bistått mig med jobbinsatser och glada tillrop! Utan er är inte detta möjligt! 

Det har varit förberedelser några månader nu och den här veckan blev det äntligen examen. Eftersom det också är kul att stå på scenen tillsammans med Åsa och ett fantastiskt band så ville jag förbereda en ny, kul, och inte alldeles enkel, musikalisk upplevelse som krävde både arrangemang och repetitioner. Ja, jag vill nog alltid göra lite mer... Men det är jag ju inte ensam om.
 

Som kapellmästare är det givetvis Kågis som gäller och tillsammans med hans duktiga bror Tobbe, Fredrik från Guns for hire, Mia och Löwe så blev det bara hur bra som helst! Har jag glömt någon?


Ja, men såååååklart var ju bästa Peter med och frontade! Det går ju inte annars! 

Tisdagens musikrep gick väl sådär för min del och jag hann tänka tanken: "Men så onödigt att jag skulle utsätta mig för att göra saker på scenen också. Som om det inte räckte med jobb..."
 
Nåja, när onsdagen kom var detta bortglömt och jag förberedde konferens, material och åkte ut till Kurjan där fredagens överraskningsfest skulle vara. 
 

Ljuvligt väder!


Och ett tomt och ganska ruffigt tält som vi nu skulle börja göra i ordning.


Jag tog med mig kaffe och tårta för att överraska bästa Jögga som fyllde år! Han blev glad och jag tror kanske att det var min fantastiska sång som tog prisest... Haha!


Goa' gubbar blev ännu gladare och här hade vi personal från MSP samt några ungdomar och vuxna från Rönnskärs Innebandylag som assisterade. Kanonbra jobbat alla!

På kvällen var det dock dags att hämta alla tillresta gäster på flyget. Det kommer gäster från hela världen, eller rättare sagt 24 länder. Jag känner ju en del sedan tidigare och andra var med för första gången - men jag lyckades skapa glad stämning redan på bussen in till stan. Det är ju min viktigaste uppgift då det bäddar för fina dagar tillsammans.


Välkomstmiddagen serverades på Stadskällaren och alla blev mäkta imponerade över både lokalen och den fantastiska maten! Så roligt! Jag är så stolt över vad Mie, Markus och Pär åstadkommit i Skellefteå! Ni äger!


Lite mingel i starten för att återknyta kontakter och skaffa sig nya.


Här står jag med bland andra Danmark och Costa Rica...


Fler glada Sydamerikaner!


Buffén var uppdukad och kockarna stod beredda för att skära upp ankbröst och annat nylagat.


Och här har Dainius från Litauen närmast sig den kalla delen av buffén.


Sallader, hembakt bröd, tomma magar och glada människor!


Kan det bli så mycket bättre?


Holland meets Denmark and Russia!


Tomma glas väntar på att bli påfyllda!

Jag hann sticka ut näsan för att kolla in folkvimlet och vad får jag se?


Adam Sundin och en annan förälder som vaktade entrén till Stadsfesten. Hoppas de skötte sig... 


Det gjorde i alla fall jag och här har jag fått en alkoholfri Nils Oscar som var väldigt smakrik. Bara namnet hade ju annars räckt för mig... 


Flap meat med chimichurri närmast...


Och By Rydéns hade också levererat belysning till Stadskällaren via Ljusexperten i stan. Kul att de också fick se hur fint det blev!


För det är otroligt fint, stämningsfullt och väldigt inspirerande för oss matglada! Passade på att ta en bild medan alla andra satt till bords.


Chile möter både Sverige och Sydafrika.


Och paret från Colombia är så förtjusta att de ska ta med hela familjen nästa år.


Chris från England var inte glad över Brexit men väl över att vara här för första gången!


Philippe från Frankrike har varit här många gånger och är en otroligt trevlig man!


Servisen jobbade...


...folk pratade...
 

...kött hängde...


...och alla såg ut att trivas! Här tog jag adjö av sällskapet och åkte hem för att få lite sömn innan nästa dag skulle dra igång.

Förmiddagen startade med Workshop och demo av nya produkter. Till lunch blev det samling på bion som är en utmärkt konferenslokal.


Pär på Tastelab hade förberett magisk mingellunch med japansk touch och krispiga glasnudlar. 
 

Alla åt lite här och där - kanske i närheten av favoritfilmen? Jag måste gå på bio snart!

Vill se både Livet efter dig och The Dressmaker. Nja, kanske inte Indepenence day...
 

Vissa åt lite hur som helst... Haha!


Konferenstid och mer demonstration av nya produkter följde och jag åkte vidare. Det gäller ju att ligga steget före hela tiden... 

Lite senare prickade jag av alla på bussen och vi åkte ut till Anki och B-O:s paradis i Boviken. De har ju fortsatt att upplåta sitt sommarställe för en kväll med lite mer avslappnat nätverkande. Den här gången hade vi också bokat in finfin underhållning av:


Solala! Jens, Olle och Anders är ju sådana begåvade sångare!


Mie ryckte in för att hjälpa till! Ja, det är ju så att om du ska få något gjort ska du fråga den som har mest att göra... Du är en pärla av stora mått Mie och vår räddare i nöden!


Rolle från Nyhléns var också på plats och han hälsade till Marika som han jobbat tillsammans med för många år sedan.


Peter G Nilsson, sonen Tim och Katarina grillade och serverade hamburgare, parisare, korvar, lax och annat gott som passade bra i kvällsolen.


Bara att hugga in.
 

Mer glada gäster!
 

Och flaggan i topp!


Erik fick besök av Anna och barnen och det var så roligt att träffa Björn och Li igen. Här letas det grodyngel...
 

Tror att det blev mest gegga i håven...


Söta Li!


Och söta Anki! Här flankerad av Eisaku från Tokyo.


Och så blev det ju sång! Vilka magiska killar det här är! 


De kompar själva på diverse köksprylar och sjunger á capella så att det svänger som tusan. 


Nöjd publik!


Nöjda barn som också hann blöta upp sig lite... Det hör till!


Raja, Tindra och Doris fick nog också smörja kråset även om det fläckvis var lite väl mycket fötter i vägen.
 

Fina Rumänskan Liviana jobbar i Tyskland och har svenska flaggan i högsta hugg...
 

Jag fick kramar av Wayne från Sydafrika. Han är en kul typ och berättar mycket roligheter. När jag kommenterar med "Oh, my God" så svarar han alltid: "Don´t call med God. You don't know me that well yet..." Haha!
 
Anna och barnen kollar in underhållningen i motljuset.
 

Bästa ljudteknikern Micke hade tagit plats i skogen.

Det blev en skön och avslappnad kväll med underbart väder! Så härligt! Förra året hällregnade det - men det gick bra det också. Mycket handlar ju om den egna inställningen.
 

Ett moln dök upp...


Och Mie serverade goooooooodis!


Glada grabbar!

Och glad Anki! Wayne hade tänkt ta hand om henne men B-O trodde aldrig att han skulle klara av det... Hon tar ju väldigt bra hand om sig själv - och alla andra!
 

Jag fick en bild med Solala även det här året!


Och det fick naturligtvis Mie också!

Och Anki! Jag frågade dem hur det kändes att vara sådana svärmorsdrömmar? 
 

Jögga dök upp för att hjälpa till med avriggning. Och vissa kan inte undgå en kamera... 


En del badade i det kalla havet... Tur att bastun också var varm.
 

Strömmen gick och Solala gjorde sitt sista inslag helt utan mikrofoner mitt bland gästerna. Sååååå otroligt bra!

Här fick jag också avbryta en timme innan gästerna för att åka ut till Kurjan och dekorera. Det blev en sen kväll och jag hade tur som fick sällskap hem av solen:


Vackert!

Andra delen av veckans event innehåller en magisk rosa fest men den får ni vänta lite på. Måste göra mer bilder och lägga upp till alla gäster. Har hållit på med diverse efterfix hela dagen och är helt enormt trött - men fortfarande sjukt nöjd!