Magisk vecka - Del 2

Fortsätter att titta igenom bilder och mentalt gå igenom den senaste veckan. Har så många att tacka för att det här blev så bra och skickar här massor med kärlek (och framöver även betalning av fakturor... Haha!). Ni är bäst och jag är så tacksam! 


Största tacket givetvis till bästa maken som fixat markservicen, hjälpt till med körning och även tvättat och vaxat husbilen så att den ska gå som ett skott när det nu blir semester!

Under den här ledigheten ska jag också lära mig nya kameran som fått gå för högtryck trots att jag inte ännu kan alla inställningar... Men jag har ju chansen att få god vägledning va? ;)

Men till eventveckan då där vi är framme vid fredagens föreläsningar och festligheter. I år hade vi bjudit in Årets föreläsare 2015; Dennis Westerberg, som skulle prata om Arbetsglädje. Han gjorde två pass - på både svenska och engelska - med den äran!


Här har vi samlat personalen och ljuset är kanske inte det bästa - men föreläsningen var väldigt intressant!


Bra uppdrag! Och då gäller det inte att personalen bara är glad att få lämna arbetsplatsen... 


Men vem är det som bestämmer att det blir roligt?


Så sant... Och ibland får vi lite hjälp på traven...


Han tryckte på vår goda fabriksinställning och tycker att vi ska plocka fram den!

Åkte iväg till nästa föreläsning och hann även med en av alla mina selfies... Lite väl blank va?

Lämnade Dennis taggad till tusen och introducerade honom för de utländska besökarna. Åkte sedan vidare till vår festlokal för att soundchecka och göra det sista!
 
Och väl framme fick jag chansen att krama om ännu en fining! Det vimlar av sådana och jag har längtat länge efter att få ha med den här på scenen:


David Lindgren! Här var ljussättaren igång så vi går redan i rooooooosa!
 
David är så otroligt begåvad och blir bara bättre och bättre. Vilket enormt register han har... Imponerande! Ni som inte sett honom i Jersey Boys måste boka biljetter. 


Det kalla på buffén har börjat komma på plats. Här tejpas också den rosa mattan precis innan gästerna kommer. Längst bort är det Peter Viklund som lägger sista handen och utan dig hade heller inte det här gått! 


I mindre tält utanför förbereddes välkomstdrinken och Jussi är nöjd över att nya skjortan passade.


Pär Johansson är en helt fantastisk kock och mannen bakom fredagskvällens skaldjursbuffé! Tusen Tack för all fantastisk mat!


Jag gillar ju att även klä upp personalen och visst är de fina? Jögga fick en rosa kostym och blev så "klädd"!


Så anlände bussarna och vissa vara rosa för hela slanten!


Syrran hade tydligen stylat Anna och hon var såååå snygg!


Här tillsammans med maken!


Skelack tror jag. 


Och Anki! Som en dröm!


Eric hade t o m färgat håret! Coolt!


Glada gäster!


Stefan och Kristina hälsade till 4 M! <3


Snyggt!


Och här är jag tillsammans med min wingmate; Världens bästa Jögga! Så otroligt skönt att jobba tillsammans med någon som man litar på och som har samma kvalitetskrav. Enda missen det här året var väl att jag inte skaffade rosa glasögon... Haha!


Och här ser ni bästa Anki tillsammans med min finaste vän och kollega; Åsa! Oj, så glad jag blev när jag kom ut och du var på plats. Att dela scen med dig är fantastiskt!


Här har de spanat in min "kille". Men det får han ta. Är man snygg så är man!
 

Gladaste brudarna!


Och fina Kim som gärna tar bilder tillsammans med alla snygga kvinnliga artister fick det här året nöja sig med mig... Sorry! Bättring ska ske.
 

Så drog vi igång festen! Gästerna på plats och jag och Åsa intog scenen med en musikalisk start tillsammans med bandet! Det finns inte på bild - men jag kan ju inte vara överallt... 


Benny från Hongkong trivdes tillsammans med sina bordskamrater.


Och skaldjursbuffén var heeeeelt fantastisk!


Gött!


More music! Peter och Mia tillsammans med bandet som vi kallade för "Simply Pink".
 

Jodå, jag hade köpt kostym även till Peter.


Och klänning till finaste Mia. Hon är ju min sångfröken men också en helt fantastisk sångerska. Tillsammans med Peter bildar hon en svårslagen duo!


Bästa Kågis bakom pianot och Fredrik från Gund for hire inhyrd på gitarr!


Tobbe Kågström är slagkraftig!

Medan bandet spelade så började vi göra i ordning dessertbordet och ska man ha en rosa fest så kände jag att det var dags att koppla in Linda och "Mina magiska bakverk"! Det blev sååååå rätt!


Kolla bara vilka tårtor och läckerheter!


Alla vill fram för att se - och provsmaka...


Heeeelt fantastiskt! De små tårtbollarna som ligger på fatet närmast hade chokladmintsmak och var nog bland det godaste jag har ätit. Jag var tvungen att prova flera gånger...


Rosa!


Rosa!


Slipad! Haha!


Mmm... Ni som inte ätit hennes tårtor måste prova.


Själv tror jag att jag ska abonnera på "bollarna"...


Otroligt vackert hantverk.
 

Och otroligt bra drag på scenen!


Mia och Peter var i lysande form och jag bara njöt (och sprang omkring... haha!)


Löwe är svängigaste basisten och väldigt gullig... Jag vill gärna vara hans extramamma...


Klockrent igen! Tusen Tack!


Sedan höggs det in...


...och dansades...


...och höggs ännu mer!

Knappt hade kaffet halkat ner förrän scenen åter lystes upp av nästa bästa Lindgren:


David!


Högt tempo och otroligt bra sång här också. Jag blir så glad och imponerad av alla som är bra på det de gör. I fredags fick jag vara glad många gånger...


David fick också låna en rosa boa.


Och fortsatte äga!


Publiken var med på noterna...


David och hela fina bandet med körsångare slutade som hyllade segrare!

Här tror ni kanske att det tog slut? Näääääeeee... När man väl kommit upp i tempo är det bara att fortsätta.


Stockholm Node! Sveriges bästa och ösigaste partyband! De är inte tysta en sekund och här följde 90 minuter full fart!


Fantastiska sångare och bra ös!


Här var dansen i full gång och det höga tempot höll i sig tills bussarna började gå tillbaka.


Partyt avtog och röjningen påbörjades. Tack Åsa för att du orkade stanna och hjälpa mig! Guld!

Jag kom hem sent och somnade inte förrän ännu senare... Igår var det visserligen lätt att stiga upp men ändå med en stor trötthet i kroppen efter en vecka med långa dagar - värda varenda minut!

När jag kom ut var rivningen i full gång och Jörgen har gjort ett enormt arbete! Vi kom dock överens om att nästa år leja in mer folk - även efter eventet...

Sist ut! Trött, okammad och otroligt lycklig! Fortsätter så hela sommaren tror jag. Minus tröttheten då...

Nu ska jag bara göra allt pappersarbete klart, klippa mig och sedan packa maken (nej, förlåt, bilen) och åka iväg - mot Göteborg och Emilia! Oskar har precis ringt och åker till Biarritz på tisdag för att vandra Santiago de Compostela en vecka. Sååå spännande! Jag hade velat följa med i ryggsäcken - men han vägrade bära... Haha! Nu önskar vi lycka till och hoppas på många rapporter på vägen. 
 
Livet är underbart! Låt oss göra det bästa av det! :)