Sorg och avslut

Natten till idag dog min väns syster efter lång tids sjukdom. Känns väldigt märkligt att den fina familjen inte ska se ut som den gjorde förr. Familjer med så unik syskonsammanhållning borde få leva för evigt! Beklagar sorgen och skickar kärlek och kramar till er alla!
 
Idag tillkännagavs även att David Bowie gick ur tiden igår, två dagar efter att senaste plattan kom ut. Jag trodde först att han fått en plötslig hjärtinfarkt eller något men det här var tydligen helt enligt planerna. Den spelades in för ett år sedan och när han närmade sig döden skulle plattan släppas som en gåva till fansen. Fint, men sorgligt att ett musikaliskt och nytänkande geni gått ur tiden.
 
I afton har vi också haft Bouppteckning efter pappa där vi samlades hela familjen. Allt gick bra och mina förberedelser var i ordning - men nu är det alltså över. Allt är bestämt, gravstenen beställd, ekonomin utredd och lösöret värderat. Vi har fått göra ett avslut och nu återstår bara fina minnen. Tack för allt!
 
I samtliga fall var det cancern som tog deras liv. Fuck Cancer! Att min pappa gick bort efter 83 år kanske inte är så anmärkningsvärt. Han fick ändå ett långt liv. Men den där djävla sjukdomen har ingen urskiljning! Den skonar ingen och splittrar även unga familjer. Hemskt.
 

Det enda man själv kan göra är att fylla livet med positiva upplevelser och göra det så rikt som möjligt. Man vet aldrig hur långt det blir så jag säger som Sara Lidman: Lev!
 
Nu jobbar jag så att det känns att jag lever. Skrev föredrag igår och just nu är det ett underhållningstext jag ska göra imorrn kväll. Imorrn ska jag träffa en kund som bokat en specialskriven historia till torsdagkväll i Luleå och mellan varven ska jag förbereda nya strategier för Norrscen för möte på onsdag. MEN på fredag flyr jag fältet och åker för att skriva nytt en hel vecka. Kanske blir det inte ens något bloggande. Men man vet aldrig... Man kan bara ta en dag i taget! Lev!
 
 
 
 
 
#1 - - Gunn Berglund:

Så Sant!
Lev å var tacksam för livet vi fått! Kram<3

#2 - - Sandra':

Beklagar sorgen, jag har också förlorat familjemedlemmar pga av den jävla cancern :( hatar den sjukdomen!!!!


Svar: Ja, det är verkligen hemskt!
Monica Lindgren