Nytt år - nya föreställningar!

Man blir ju lite "dagavill" efter alla helgdagar och jag var bensäker på att det var vardag i lördags då jag passade på att jobba hela dagen... Men, men, jag får väl be min arbetsgivare om övertidsersättning (hon säger dock att jag får skylla mig själv). Haha! 
 
Lördag blev det alltså jobb med sammanställningar av turnéstöd för Norrscen, lite god mat och uppgradering av routern på vinden! Ja, jag blev själv förvånad över att jag klarade det. Att säkerhetskopiera min telefon verkar dock vara omöjligt. Har testat sedan ett par månader tillbaka och det går inte! Detta trots att jag har 50GB i iCloud och massor med plats i datorn... Fattar ingenting. Den som kan hjälpa en hjärndöd är välkommen att höra av sig.
 
Kvällen avslutades med en tur till akuten där Malin var på besök med Max som ramlat och slagit huvudet. Vi messade när jag hade gått och lagt mig och då hade de väntat från 19.00-23.00... Inte OK för en tvååring. Åkte dit och ryade lite och skjutsade hem finingarna när doktorn hade tittat klart. Max klarade sig helskinnad och leker och stojar precis som vanligt!


På väg hem genom Statoil-rondellen möts jag av den här jättelampan! Aaaahhgghh... Nu måste jag skicka bilden till vägverket då det inte är första gången man bländas. Det måste väl finnas regler för hur stark beslysning det får finnas på reklamskyltar?
 
Söndag blev det syskonlunch hos mamma - dock utan lillasyster som hade planerat in en välbehövlig vuxenweekend i Luleå. Du var med i tanken ändå - både hos mamma och sedan när vi åkte på graven för att tända ljus!
 

I mammas fönster står (och fungerar!) fortfarande den här retrostaken från deras första jul i huset hemma 1966. Fortfarande så snygg! Dopp i grytan och diverse godsaker med efterföljande tårta satt som en smäck.

Åkte sedan hem och röjde lite. Bytte gardiner och tog ut julgranen och annat pyssel. Har kvar lite saker men det får bli en sticksöm under de kommande dagarna. Funderar på att köpa nya fönsterlampor i köket... Men vi får se. Och så tvättar jag. Massor med maskiner av både sänglinne och kläder. Helgerna gör att det samlas på hög för man vill ju vara ledig utemellan. Och jag har verkligen laaaaatat mig ordentligt!

Sitter nu och planerar in vårens aktiviteter och redan nästa vecka ska jag ut i verkligheten igen på ett par olika företagsarrangemang i Skellefteå och Luleå. Så det är bara att sätta sig och börja skriva! Jag vill ju gärna göra specialanpassat material.
 
Under våren har vi också lagt ytterligare ett par föreställningar i Skellefteå av LYCKLIGARE NU! Jag har fått påstötning av många som inte hunnit se den så passa på 2 och 3 februari 19.00 på Västerbottensteatern!

Sedan åker jag och Mattias på turné till Härnösand (16 feb), Övik (17 feb), Sundsvall (18 feb) och Falun (19 feb) för lunchföreställningar. Ska bli otroligt roligt att både spela och träffa kollegor på teatrarna! Och så har mitt regiprojekt, Mickes monolog JOMPA och JAG, premiär 23 febuari! Med rep och resor är nog Februari fullbokad.
 
Lyckligare nu ska spela under hela våren och det blir bra! Känns som om det finns ett enormt behov av både den och att se föreställningar som handlar om viktiga saker som berör oss alla. Teatern har ju fördelen att beröra på djupet och det gillar jag! Sedan har det ju lust att bli roligt också.
 
Jag och Åsa ska igång med nytt projekt så det blir en del skrivande redan under januari. Känns otroligt stimulerande! Jag har längtat så!
 
Nu ska jag bara ta tag i alla papper till bouppteckningen och sedan vet jag inte... Kanske blir det svart... ;)