Dag 6 - Bitter?

Idag skulle jag ju skriva om bitterhet, pessimism med en liten uns självömkan... Näääääeee, hur kul är det? Det jag kan notera i ämnet är att allt som bekymrar en bör ventileras. Får man bara sätta ord på sina känslor och prata med en vän så ser man problemet tydligare - eller får åtminstone en ganska neutral spegling.
 
Självklart har jag också surdegar som jag inte kan påverka men är man missnöjd drabbar det till slut alltid en själv. Därför tränar jag varje dag på att släppa saker jag ändå inte kan lösa. Och jag tror alla behöver träna - för hur kul är det att gå till jobbet för att snacka skit och försöka hitta fel på det någon annan gör? Är det ett beslut man inte gillar - kom med konstuktiva motförslag direkt eller ge upp! 
 
Annars är jag inne på sjätte dagen av min CellReset och känner mig faktiskt inte ett dugg bitter! Bara glad och pigg! Magen jobbar på och det finns massor att berätta om vad som händer med den (och det som kommer ut) men jag väljer att undanhålla er den informationen... Haha! Associationer kan vid varierande tillfällen dock göras till både cement och en riktigt stark chili! (Förlåt!:)

Har städat lite idag (med betoning på lite) och njuter av en lugn helg. Jag har slappat så mycket att både Åsa och Karin skulle ha varit stolta över mig! :) Har också en bra vecka framför mig med lagom mycket jobb. Att spela föreställning tisdag, onsdag (kom!) har jag längtat efter och på onsdag ska jag vara med på Stora Styrelsedagen. Det blir trevligt att få lite input.
 

Glad också över att blommorna jag fick för en vecka sedan fortfarande är helt fantastiska! Den här tiden på året vill jag gärna ha färska blommor - det gör en glad och vårig inombords. Vita tulpaner är nog mina favoriter!
 
Har  försökt hjälpa Skrållan att ta sin första Selfie - men att titta in i kameran är tydligen svårast... Tyckte att hon skulle smila upp sig men hon bara kurrade koncentrerat.

Nu blir det lite mat igen! Har lagat pastagryta med chorizo och rostad paprika till maken (jag är ganska snäll) och själv äter jag lite osaltad kyckling och äggröra (enkelt recept, bara ett ägg...haha!) Nääe, inte fan är jag bitter. Livet är fantastiskt!

 
 
 
 
#1 - - Joline strömberg:

Fin blogg du har! :)

Svar: Tack snälla! :)
Monica Lindgren