Dag 5 - Teater, och glass...

Bra dag igen även om jag stundom kan bli tvärtrött på kokta ägg... Haha! Men jag vet ju att jag gör det här för att må bra och rensa kroppen på skräp. Sedan jag har ju valt det själv så jag ska inte sitta här och "tjörma". Så, "over to something completely different".

Idag har jag haft mötesdag på Västerbottensteatern där vi samlat de norrländska teatercheferna för en viktig träff kring Norrscen (deras gemensamma samarbete/utbyte). Jag hade lite fjärilar i magen eftersom jag både jobbat fram nya idéer och samtidigt skulle avsluta med att avveckla mig själv...!

Ja, ni tycker väl att det låter knasigt att tacka nej till ett så roligt uppdrag men jag är verkligen en "doer"-  och praktisk projektorganisation passar mig bättre än de långsiktiga strategierna som jag ändå inte riktigt kan driva själv. Men det är inga hard feelings och jag återkommer gärna som producent eller projektledare om de behöver framöver. Har fått så mycket beröm för den delen av mitt arbete att jag nästan blir generad. En av dem sa idag att hen inte träffat någon med samma driv och energi. Wow! Det är väl en komplimang om något!
 
Kärleken till teatern är så stark att jag aldrig vill kapa banden helt. Det vore en riktig sorg. Men jag har ju insett att jag måste jag välja var jag lägger min energi, göra det som känns rätt och inte fylla livet med mer jobb än jag orkar med. Jag är ju en person som går "all in". Och då menar jag antingen eller. Och när jag gör det blir det känslomässiga engagemanget så stort att jag har svårt att begränsa arbetstiden. Jag vill så mycket... Haha!

Men jag vill också må bra, hinna träna och göra egna, roliga projekt. Och det har jag framför mig hela året. Event, projektledning, min föreställning, föreläsningar och textarbete inför en ny show med Åsa! Som jag längtar! Det blev en egoblogg idag men va fan, den är ju min...
 

Så även om jag sitter i soffan och dricker vatten till ett kokt ägg medan Alvargalans läckerheter går mig förbi och maken slevar i sig italiensk glass, godis och chips så känner jag mig riktigt glad! Bra möte idag med härliga, starka människor som jag respekterar, ledig helg och Mikael Nyqvist på TV som gäst i Skavlan... Det går bra nu!

Imorrn tror jag att jag ska blogga om bitterhet, negativa händelser eller varför man inte kan släppa vissa saker som gör en illa... Jag är ju inte alltid en solstråle... Haha!