Från soptippen till hjärtintensiven...

Vi började dagen med tre svängar till soptippen. Så skönt! Man känner sig aldrig så rik som när man fått göra sig av med skräp. Nu hade ju maken också sorterat innan och då går det fort.

Nöjda landade vi hemma och började packa in i skåparna. Men efter att ha pratat med mamma tyckte jag att hon lät så krasslig att jag åkte dit. Samordning med syrran och hemtjänst (som inte reagerat) och akuttid på vårdcentralen där de konstaterade att hon ev hade lunginflammation men också att hjärtat reagerat (eventuell infarkt). Blodvärdet och syresättningen var också låg så det blev akuten och sedan ambulans till Umeå där vi nu sitter (ja, hon ligger...) på hjärtintensiven. 

Lilla mamma! Vi stannar hos henne en stund ikväll och väntar nu på att hon ska få blod och lungröntgen. Imorgon ska de också röntga hjärtat. Hon mår bättre och har fått mediciner och luftrörsvidgande så vi hoppas hon ska krya på sig snarast! 

Tråkigt att det är så långt hit - men jag åker nog hit även imorrn afton efter jobbet. Sedan får hon nog snart komma tillbaka till Skellefteå. 

Största problemet just nu är väl att få Lindgrens tre kvinnor att prata mindre och tystare... Mamma vägrar vila och jag och Malin har redan blivit tillsagda... Haha!

Nu håller vi tummarna för en bättre dag imorrn! 





#1 - - Anonym:

Lycka till med mamma o kram till er båda

Svar: Tack snälla! Ser ut att gå bra! ❤️
Monica Lindgren

#2 - - Anna-Lena Lampe :

Glömde skriva avsändare på mitt lycka till.... Kram

Svar: ❤️
Monica Lindgren