Dag 23 - Härnösand

Vaknade upp till speldag i Härnösand - en stad som jag nästan aldrig varit i utan mest kört förbi. Men det är vackert här och vimlar av gamla fina hus! Efter frukost bar det av till den fina spelplatsen.
 

St Petrilogen är ett gammalt ordenshus och här arrangerar Teater Västernorrland lunchföreställningar några gånger/säsong. Vi var först ut!


Även logen var ett klassiskt rum och här sitter Kågis och laddar efter bygge och soundcheck.
 

Vi hade gott om support! Tre tekniker (Torbjörn, LarsPeter och Krister) och två marknadsförare/producenter (Frida och Carin) från teatern. Dessutom kom Ingmar Virta (som bl a var med i Norrländsk Passion) och kikade på föreställningen. Han är numera pensionär och det var så kul att ses!
 

Frida tog emot publiken.


Och inne i salongen pågick serveringen för fullt! Det gick jättebra och jag hade längtat efter att få spela. Tusen ack för den fantastiska uppbackningen!

Efter föreställningen fick vi också en speciell present av Härnösands egen släktforskarentusiast Björn Thunberg. Han hade gjort var sitt släktträd åt oss och konstaterade att vi även var släkt på långt håll! Kågis är dessutom 8-mening med Thomas Ledin och jag är släkt med Stieg Larsson! Roligt!
 

Kyrkan mitt emot var också snarlik Landskyrkan på toppen. Och ni ser vädret. Otroligt fint!

Jag var jättetrött efter föreställningen så Kågis rattade upp till Övik och vi passerade bron än en gång! Kommer att bli fyra gånger på en vecka... Haha!
 
Nu ska vi ut och äta med en tjej jag känner i Ö-vik och imorrn ska vi spela här. Mår fantastiskt och har det bra!