Dag 10 - rolig styrelsedag!

Dietläge: Gott! Allt funkar och idag har det som omväxling varit en grönsaksfri dag igen. Jag följer schemat och det går kanonbra. Kropp och själ applåderar!

Efter en god kyckling (ja, jag peppar mig att tycka att den är riktigt smakrik... Haha!) så åkte jag ner för att vara med på Stora Styrelsedagen där några intressanta föreläsare var inbjudna att prata kring de nya krav som ökad förändringstakt innebär. Och det går fort framåt nu.
 

Mingel och nätverkande där jag vandrade runt för att surra med många bekanta ansikten.

Ett tog jag direkt en (halv) selfie med! Världens bästa Björn Ferry! Otroligt sympatisk människa!
 

Anders Wistemar inledde med kort historik då det firas 25-årsjubileum!


David Eriksson pratade om Kreativt ledarskap och North Kingdoms Imponerande verksamhet med megastora kunder över hela världen. Vi är stolta över att säga att de fortfarande har sitt säte i Skellefteå! Han tryckte också på den viktigaste anledningen till alla verksamheter: Varför?

Lena Hök från Scandia pratade hållbarhet och vikten av att tänka långsiktigt.


Konkursexperten Lars-Håkan Lindberg var dagens lokala kung!
 

Och så Björn Ferry då, som på ett lysande sätt pratade om Affären efter karriären och vi hade nog kunnat lyssna hur länge som helst. Charmerande, rolig och väldigt genomtänkt.


Sedan han slutade har han också analyserat sin karriär och noterade (med flera diagram) att han avslutade skidskyttekarriären medan han verkligen var på topp!

En signerad bok senare åkte jag på teatern för att spela den sista föreställningen i ett närmast fullsatt teatercafé. Otroligt roligt även ikväll! Det kändes inte särskilt sentimentalt eftersom jag tror att den här föreställningen kommer att leva länge... 

Avslutar dock med att tacka mitt musikaliska stöd, spjuvern Mattias Kågström, med en stor kram! Du är bäst!
 
Godnatt världen - imorrn är det sovmorgon... Mmm...